İlk kez 1994 yılında tanıtılan Audi A4, 1995 yılında Avrupa ile aynı anda
Türkiye'de de satışa sunuldu. Alman üreticiyi orta sınıfta temsil eden A4, zengin donanımı ve Audi'ye özgü
sürüş dinamikleriyle tanıtıldığı günden bu yana gördüğü büyük ilgiyi korumayı bildi. En şık
tasarımlı stationlar arasında yer alan Avant modellerinden de az sayıda bulabilirsiniz. Sınıfının en küçük bagaj hacmine sahip otomobilleri arasında yer alan A4 Sedan ve A4 Avant, buna rağmen yüksek satış rakamlarına ulaşmayı başardı. Her iki model de şık, pratik ve değişken olduklarından ikinci el piyasasında da büyük rağbet görüyor.
Yüksek devirlerde
uzun süre kullanılmasına rağmen triger kayışının, fabrikanın öngördüğü 80.000 km'de değiştirilmiş olması, A4'ün
motor olarak sorunsuz bir otomobil olduğunu gösteriyor. Her şeyden önce 4 silindirli TDI
motor güçlü ve
ekonomik olmasının yanında, modern ve çevreci değildi. Audi A4 ile ilgili genel bir problem bulmak gerçekten zor. 1996 yılında emniyet kemeri sorunu nedeniyle bazı modeller geri çağrılmıştı. İlk jenerasyonu tercih edeceklerin elektrik sisteminin sorunlarına karşı dikkatli olması gerekiyor. Bu modellerin şanzıman ve turbo sistemlerinin de kontrol edilmesinde yarar var. 2000 yılında üretilen ikinci jenerasyon ilgili henüz genel bir sorun bulunmuyor. Audi A4
uzun yıllar sorun çıkarmadan kullanabilecek bir otomobil.
ARTI VE EKSİLERİ: + Yüksek
kaliteli malzemeler ve çok iyi işçilik.
+ Güvenli sürüş özellikleri.
+ Çok iyi yol tutuş ve kullanım.
+ Net direksiyon tepkileri.
+ Uzun ömürlü kaporta.
+ Güçlü ve yakıt tasarrufu sağlayan
dizel
motorlar.
+ Güçlü ve kısa mesafede duran
frenler.
+ Geniş model seçeneği.
- Kısıtlı iç mekan hacmi.
- Kısıtlı standart donanım.
- İlk jenerasyonda demode TDI
motorlar.
- Konforsuz süspansiyon.
- Görüş mesafesini kısıtlayan karoser.
- Avant versiyonunda küçük bagaj hacmi.
- Pahalı yedek parça.
- Turbo
motorlarda kullanıcı hataları olabiliyor.
TİPİK SORUNLARI:
*
Fren hortumu delinmesi veya çatlaması.
* Arka aks kollarında arıza.
* Park lambalarında arıza.
TAVSİYE EDİLEN
MOTOR SEÇENEKLERİ:
* 2.0 lt
benzinli, 130 HP. Esnek, sessiz ve 1.6 lt'lik baz
motordan daha güçlü.
Ortalama 10.0 lt/100 km yakıt
tüketimi.
* 3.2 lt benzinli, 255 HP: Pürüzsüz ve güçlü V6 direkt enjeksiyona sahip.
Ortalama 12.0 lt/100 km yakıt
tüketimi.
* 1.9 lt dizel, 100/115/130 HP. Çok iyi çekiş gücüne sahip motor güçlü olmasına karşı, gürültülü.
Ortalama 6.5 lt/100 km yakıt
tüketimi.
* 2.0 lt dizel, 140 HP. Çok güçlü olan TDI
motorlar filoların gözdesi.
Ortalama 7.0 lt/100 km yakıt
tüketimi.
MODEL TARİHÇESİ:
1994: Audi A4, 80 modelinin yerini almak üzere tanıtıldı.
1995: Pazara sunulan ilk A4'te 1.8 lt'lik
benzinli
motor seçeneği kullanılıyordu. 1996: 1.9 lt'lik
dizel
motor Aralık ayında tanıtıldı.
1997: 6 silindirli
motora sahip önden çekişli modellerin camlarına krom çerçeveler eklendi. Hafif bir makyaj gerçekleştirildi.
1998: Motor gamına 2.4 lt'lik
benzinli
motor seçeneği eklendi. Aynı yılın sonunda serinin en güçlü üyesi S4 tanıtıldı.
2000: İkinci jenerasyon A4, tanıtıldı. 2.0 lt, 3.0 lt(V6)
benzinli, 1.9 TDI (130 HP) ve 2.5 TDI (V6)
motor seçenekleri bulunuyordu.
2001: Yeni A4 Avant üretildi ve
motor gamına 1.6, 2.4 (V6) ve 1.9 TDI (100 HP) eklendi.
2002: 2.0 FSI ve 1.8 T
motor seçenekleri eklendi.
2003: 2.4 ve 1.9 TDI (130 HP) 6 ileri manuel şanzımanla donatıldı. Ayrıca 344 HP gücündeki S4 tanıtıldı.
2004: Makyajlanan A4 bir üst model A6 ile benzer bir
tasarıma kavuştu. Sürüş dinamikleri ve
iç mekanda da geliştirmeler yaşandı. Baz model TDI 115 HP gücünde üretildi. 2.0 TDI, partikül filtreli 3.0 TDI 3.2 FSI
motorlar daha da güçlendirildi.
2005: 1.9 TDI, 2.0 TDI ve 3.0 TDI partikül filtresiyle donatıldı. 180 HP gücünde 2.7 TDI (V6) ve 420 HP gücünde, 4.2 lt, V8 RS4
motor gamına eklendi.
2007: Sonbaharda sedan versiyonu tamamen yenilendi. Avant ise 2008 baharına kadar programda kaldı.
TÜRKİYE SATIŞ ADETLERİ
YIL ADET
2004 1594
2005 1784
2006 1261
2007 1968
2008 719*
*Haziran ayına kadar