Trafik kazaları sonucu hasar gören araçlarla ilgili bu ay itibariyle yeni dönem başladı. Daha önceden kaskolu araçlar trafikte hasar gördüğünde, bazen hasar yüzde 30-40 olsa bile, sigorta şirketiyle sigortalı anlaştığında araç perte çıkarılabiliyordu.
Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) yeni bir düzenleme getirdi. Buna göre, kaza sırasında ağır hasar alan araçların 'pert' sayılması için onarım masrafının araç değerinin yüzde 60'ını aşması gerekecek. Örneğin; aracın piyasası 1 milyon lira ise ve 600 bin liranın üzerinde tamir, onarım masrafı varsa bu araç perte çıkarılacak.
10 PARÇAYA DİKKAT
Ancak araçtaki belirli parçalar trafik kazasında zarar görürse, hasar oranı yüzde 60'ın altında olsa dahi sigorta şirketine o aracı perte çıkartabilme imkanı sunuldu.
SEDDK, bu kapsamda 10 parça belirledi. Bunlar "aracın şasi kolları, marşpiyel, tavan ve göğüs sacı, orta direk, ön-arka travers, elektrikli araç bataryası ve ana enerji hattı, hava yastıkları, sürücü-yolcu emniyet sistemleri, aracın ana elektrik tesisat ve elektronik sistem parçaları" olarak belirlendi. Bu parçalardan biri bile zarar görürse, araç perte çıkarılabilecek.
5 GÜNDE RAPOR
Hasar gören aracın onarım masrafı, aracın değerinin yüzde 60'ını aşarsa sigorta şirketi aracı ağır hasarlı sayacak. Kazaya karışan ve aracın KDV dahil onarım tutarı aracın değerini aşarsa araç tam hasara uğramış sayılacak. Burada tespiti eksperler yapacak. Eksperler, 5 iş günü içinde raporlarını hazırlayacak. Tam hasarlı araçta, hurda tescil belgesi teslim edilmeden sigorta şirketi hasarı ödemeyecek.