Takvim kaza sonrasında yaşanan
"6 saatlik" sır dolu görüşmeye de ulaştı. Almanya'da yaşayan pilot
Volkan Sürmeli, o anları şöyle anlattı:
"Helikopter telefon sinyalleri ile aranıyordu. Bunun yanlışlığını vurgulamak için BBP'yi aradım.
Ahmet Şanverdi Almanya'dan bir uzman bulup Türkiye'ye gelmemi istedi. Ben de
Uwe Reibel ile 6 Nisan'da Maraş'a geldim. Hava bozuk olduğu için
8 Nisan'da kaza yerine vardık. Ancak Sivil Havacılık'a bağlı kaza kırım ekibi enkazı incelememize izin vermedi. Şanverdi'nin devreye girmesiyle enkazı inceledik. Bu sırada panelden sökülemeyen 4. GPS'in fotoğraflarını çektim. Ancak kaza kırım ekibinin başındaki Feridun bey
'Fotoğraflar basına sızarsa yanarsın' dedi. Diğer parçaların sökülüp Ankara'ya getirildiğini tespit ettik. Feridun bey, parçaları görme isteğimize önce
'evet' dedi ancak ertesi gün kabul etmedi. Bunun üzerine Yalçın Topçu devreye girince izin çıktı. Ertesi sabah ben,
Uwe Reibel, BBP'den Mustafa Destici ve Kemal Yavuz ile
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne ulaştık. Kaza kırım ekibinden
Feridun Seren, Mehmet Sevdim ve Kerem Mumcuoğlu, ben ve Reibel'i bir kat aşağı indirdi.
CİHAZLAR MASASINDAYDI
Seren'in odasına bir tek Uwe'yi aldılar. 3 saat sonra da ben içeri girdim. Bu sırada Seren'in masasındaki cihazları gördüm. Sonra beni tekrar dışarı çıkartıp Uwe ile görüştüler. Uwe, fotoğraf ve dökümanların yer aldığı bir CD ile geldi.
Uwe, bu işten pek hoşlanmadığını, çekilmek istediğini söyledi. Daha önce BBP'nin çok misafirperver olduğunu söyleyen Reibel, görüşme sonrası BBP yönetiminin mafya olduğunu söylemeye başladı. Ben bir rapor hazırladığını Seren'e söyledim. O da kendileriyle paylaşmamı istedi. Ben
de 'Hayır' deyince Seren aynen şu cümleyi kurdu: 'Bir gün olur senin de uçak, helikopter kazan incelenir' dedi.
ŞERİFE GÜZEL