Takvim

Bugünkü
Takvim
  • Sağlık
  • 03.05.2019 Gazete
ABONE OL

’ın ilacı lavanta! Lavanta beyin hücrelerini güçlendiriyor, Alzheimer ve demansa karşı koruyor

Güçlü hafızanın yolu burnumuzdan geçiyor! Hoş kokusuyla lavanta, beyin hücrelerini güçlendiriyor. ve demansa karşı koruma sağlıyor.



Atalarımız,
'Sağlam kafa sağlam vücutta bulunuyor' diyor. Araştırmalara göre; güçlü bir beyne sahip olmak için önce vücudu beslemek gerekiyor. Yaşın ilerlemesiyle birlikte görülen Alzheimer ve demans hastalıklarından korunmada, tüketilen besinler önem taşıyor. ABD'li Dr. Michelle Schoffro Cook, güçlü hafızaya sahip olmak için lavanta koklamayı öneriyor. Mutluluk veren bu bitkinin, beyni koruduğunu söylüyor. Şu bilgileri veriyor:



HAFIZAYI GÜÇLENDİRİR
Güzel kokular, hafızadan silinmiyor... Rengi ve aromasıyla herkesin sevdiği lavanta, güçlü bir beyne sahip olmanın ilk anahtarını oluşturuyor. Eski Mısırlılar, Fenikeliler ve Araplar tarafından mumyalama ve koku yapma amacıyla kullanılan lavanta, şifa saçıyor. İki bin 500 yıllık bir geçmişe sahip olan bu bitki, nörolojik hastalıklarla mücadeleye yardımcı oluyor. Lavanta çiçeğinden elde edilen çay, depresyon ilacı görevi üstleniyor. Üstelik bu ilaçların yan etkilerini en aza indiriyor. Uyumaya ve beyin gelişimine katkı sağlayan lavanta, çoğu hastanede nörolojik hastaların çarşaflarında bile kullanılıyor.




AĞRIYI DA KESİYOR
Araştırmalara göre kanıtlanmış bir anti depresan etkisine sahip olan lavanta, iyi bir gece uykusu çekmeye yardımcı oluyor. Uzmanlar, uykuda hafızayı güçlendirmek için yastığa lavanta suyu sıkılmasını öneriyor. Küvetteki suya damlatılan birkaç damla lavanta suyu ise ağrı kesici etkisi gösteriyor. Adet öncesi sendromların da kurtarıcısı oluyor. Adet dönemi yaklaştığında karın ağrısı, huysuzluk ve mutsuzluk şikayetleri yaşayan kadınlara lavanta koklamaları öneriliyor.




ISPANAĞA HAYIR DEME
İçeriğindeki vitamin ve mineraller ile ıspanak, vücuda güç veriyor. Araştırmalara göre kasları güçlendiren ıspanak, beyni de koruyor. Buna göre 8 hafta boyunca düzenli olarak ıspanak, çilek ve yaban mersini tüketmek, Alzheimer riskini yüzde 50 oranında azaltıyor. Yaşlanmanın beyin üzerindeki etkilerini azaltan ıspanak, beyindeki sinir uçlarını koruyor. Böylece felç ve inme riskine karşı koruma sağlıyor.

SÜPER BEYNİN ŞİFRESİ - DR. MICHELLE SCHOFFRO COOK

HAZIRLAYAN: SİNEM UYSAL

YARIN: MIŞIL MIŞIL UYU