Doğru pazarlama sektörü büyütür
'Türk halkının demografik yapısına uygun yeni ürün çalışmaları hızla sürmeli' diyen Anadolu Sigorta Genel Müdürü Ülken, doğru pazarlama teknikleriyle riske yönelik fiyatlandırma yapılmasıyla büyümenin artarak devam edeceğini söyledi.
Giriş Tarihi:
Anadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken, sigorta sektörünün 2014 yılı ilk çeyrekteki prim üretiminin geçen yıla göre yüzde 6.5 artarak 7 milyar 24 milyon liraya ulaştığını belirtti. Türk sigorta sektörünün mevcut durumunu değerlendiren Ülken, 2014'te de bir önceki yılın sektör ortalamasının üzerinde bir büyüme beklediğini ifade etti. Sigortacılığın ekonomi için belirleyici olduğunu aktaran Ülken, sigorta olmadan, kişi ve şirketlerin risk alamayacağını ve varlıklarını koruyamayacağını kaydetti. Ülken, şunları söyledii:
'ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİ ARTTI'
"Ülkemizde; bireylerin, sektörün ve kamu kurumlarının hep beraber doğru adımlar atması durumunda, gelişmiş ekonomilerin sigorta ve bireysel emeklilik pazarlarının büyüklüğüne ulaşılması mümkün. Türk halkının demografik yapısına uygun ve ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik yeni ürün çalışmaları hız kesmeden devam etmeli. Doğru zamanda ve doğru pazarlama teknikleriyle riske yönelik fiyatlandırma yapılması, etkin portföy yönetimi ile dengeli portföy yapısının sağlanması, etkin, dinamik ve müşteri bazlı fiyatlandırma modelinin yönetimiyle büyüme artarak devam edecektir." Geçtiğimiz yıl Nisan ayında başlayan yeni kasko sigortası şartlarının, ürün çeşitliliğinin artmasıyla farklı bütçelerden çok daha geniş bir kitleye ulaşılmasına olanak sağladığına değinen Ülken, "Sektörde farklı ürünlerin piyasaya sürülmesi, daha geniş bir kitleye ulaşılmasını sağlayarak üretimin artmasını desteklemiştir" dedi. Trafik sigortalarından da bahseden Ülken, kaza tutanaklarındaki suistimallerin hasar tutarlarını şişiren önemli bir etken olduğunu vurguladı. Hasar süreçlerinin denetimi konusunda oluşturulan strateji planlarının odak noktasını ise sahte hasarların engellenmesi ve müşteri memnuniyetinin sağlanmasının oluşturduğunu dile getiren Ülken, şirketlerin de her geçen dönem risk seçimi ve aktüeryal prim hesaplaması konularında uzmanlıklarını daha ileriye taşıdığını ifade etti.
MOBİL UYGULAMALARLA HAYAT KOLAYLAŞACAK
Liberty Sigorta, müşterilerinin her an yanında olabilmek için geliştirdiği mobil uygulamasını hizmete sundu. Liberty Sigorta Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Süderbay, yenilikçi teknolojik yaklaşımlarla, müşteri ve iş ortaklarının daha kolay iletişim kurmalarını sağladıklarını söyledi.
7/24 MÜŞTERİNİN YANINDA
'Sigorta Mobil' uygulamasıyla teknoloji alanında sektörün öncülerinden olmayı hedeflediklerini anlatan Süderbay, iPhone'a özel bir uygulama olan 'Sigorta Mobil' ile Liberty müşterilerinin hasar anında sigorta kapsamındaki ihtiyaçlarını yer ve zaman kısıtlaması olmaksızın karşıladıklarını ifade etti. Akıllı telefon kullanıcı sayısı ve buna paralel olarak mobil internet kullanım oranlarının hızla arttığı Türkiye'de, çağın gereksinimlerinin göz önünde bulundurulması gerektiğine dikkat çeken Liberty Sigorta Pazarlama Müdürü Tuncay Küçükpınar ise, özellikle sigortacılıkta en önemli detaylardan biri olan hasar servislerinde müşteri beklenti ve ihtiyaçlarının tam olarak karşılanması gerektiğine inandığını belirterek, şöyle konuştu: "Liberty Sigorta mobil uygulamasıyla, akıllı telefon üzerinden hasar ihbarı yapabilme, en yakın acente ve anlaşmalı servis bilgilerini görüntüleme, hasar yeri konumunu, hasar fotoğraflarını ve diğer bilgilerini Liberty Sigorta Hasar Hizmet Merkezi'yle tek tuşla kolaylıkla paylaşabilme imkanı sağlıyoruz. Müşterilerimiz 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet alabilir."
AXA'DAN YENİ MOBİL UYGULAMA
AXASigorta kullanıma açtığı 'AXA Yanımda' mobil uygulaması ile müşterilerinin dikkatini çekiyor. 'Axa Yanımda' uygulaması, 'Axa Hesabım' vasıtasıyla müşterilere hayat dışı ve hayat/emeklilik portföylerini izleme, poliçe ve sözleşmeleri hakkında detaylı bilgiye mobil olarak ulaşma imkanı sağlıyor. Uygulama, en yakın acente, anlaşmalı kurum arama, acil yardım, hasar anında yapılması gerekenler, ürün bilgileri gibi konularda da kullanıcılara yardımcı oluyor.
FİTCH, MAPFRE'NİN NOTUNU TEYİT ETTİ
Kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings, Mapfre Genel Sigorta'nın Ulusal Sigortacı Finansal Güçlülük Notu'nu AA(Tur) olarak teyit etti ve görünümünü durağan olarak açıkladı. Bu not teyidinin; Mapfre Genel Sigorta'nın Mapfre Holding'in önemli bir iştiraki olmasının, Türk sigorta piyasası içerisindeki güçlü duruşunun, uygun sermaye yapısının ve ihtiyatlı yatırım politikasının bir yansıması olduğu kaydedildi.
GÜNEŞ SİGORTA SİTESİNİ YENİLEDİ
Güneş Sigorta kurumsal web sitesi www.gunessigorta.com.tr, güncel trendler ile tüketicilerin eğilim ve ihtiyaçları dikkate alınarak yenilendi. Hem tasarım hem içerik dizini olarak yenilenen web sitesi, ziyaretçilerine site içi dolaşımda kolaylık sağlarken, bilgiye pratik ve hızlı bir biçimde ulaşma imkanı sunuyor. web sitesi, 'duyarlı web tasarımı' ilkesi ile teknolojik araçlara uygun olarak hazırlandı.
FİLMLER YARIŞACAK
Doğal Afet Sigortaları Kurumu (DASK) tarafından düzenlenen, üniversite öğrencilerinin katılımına açık Uluslararası Kısa Film Yarışması'na son başvuru tarihi 1 Ağustos'a uzatıldı. Yarışmada, üniversite öğrencileri, depremden sonra evleri hasar gören konut sahiplerinin yaşayacağı sorunları anlatacak. Jüri, Türkiye'nin yanı sıra 21 ülkeden gelen öğrenci filmlerini değerlendirecek.
'ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİ ARTTI'
"Ülkemizde; bireylerin, sektörün ve kamu kurumlarının hep beraber doğru adımlar atması durumunda, gelişmiş ekonomilerin sigorta ve bireysel emeklilik pazarlarının büyüklüğüne ulaşılması mümkün. Türk halkının demografik yapısına uygun ve ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik yeni ürün çalışmaları hız kesmeden devam etmeli. Doğru zamanda ve doğru pazarlama teknikleriyle riske yönelik fiyatlandırma yapılması, etkin portföy yönetimi ile dengeli portföy yapısının sağlanması, etkin, dinamik ve müşteri bazlı fiyatlandırma modelinin yönetimiyle büyüme artarak devam edecektir." Geçtiğimiz yıl Nisan ayında başlayan yeni kasko sigortası şartlarının, ürün çeşitliliğinin artmasıyla farklı bütçelerden çok daha geniş bir kitleye ulaşılmasına olanak sağladığına değinen Ülken, "Sektörde farklı ürünlerin piyasaya sürülmesi, daha geniş bir kitleye ulaşılmasını sağlayarak üretimin artmasını desteklemiştir" dedi. Trafik sigortalarından da bahseden Ülken, kaza tutanaklarındaki suistimallerin hasar tutarlarını şişiren önemli bir etken olduğunu vurguladı. Hasar süreçlerinin denetimi konusunda oluşturulan strateji planlarının odak noktasını ise sahte hasarların engellenmesi ve müşteri memnuniyetinin sağlanmasının oluşturduğunu dile getiren Ülken, şirketlerin de her geçen dönem risk seçimi ve aktüeryal prim hesaplaması konularında uzmanlıklarını daha ileriye taşıdığını ifade etti.
MOBİL UYGULAMALARLA HAYAT KOLAYLAŞACAK
Liberty Sigorta, müşterilerinin her an yanında olabilmek için geliştirdiği mobil uygulamasını hizmete sundu. Liberty Sigorta Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Süderbay, yenilikçi teknolojik yaklaşımlarla, müşteri ve iş ortaklarının daha kolay iletişim kurmalarını sağladıklarını söyledi.
7/24 MÜŞTERİNİN YANINDA
'Sigorta Mobil' uygulamasıyla teknoloji alanında sektörün öncülerinden olmayı hedeflediklerini anlatan Süderbay, iPhone'a özel bir uygulama olan 'Sigorta Mobil' ile Liberty müşterilerinin hasar anında sigorta kapsamındaki ihtiyaçlarını yer ve zaman kısıtlaması olmaksızın karşıladıklarını ifade etti. Akıllı telefon kullanıcı sayısı ve buna paralel olarak mobil internet kullanım oranlarının hızla arttığı Türkiye'de, çağın gereksinimlerinin göz önünde bulundurulması gerektiğine dikkat çeken Liberty Sigorta Pazarlama Müdürü Tuncay Küçükpınar ise, özellikle sigortacılıkta en önemli detaylardan biri olan hasar servislerinde müşteri beklenti ve ihtiyaçlarının tam olarak karşılanması gerektiğine inandığını belirterek, şöyle konuştu: "Liberty Sigorta mobil uygulamasıyla, akıllı telefon üzerinden hasar ihbarı yapabilme, en yakın acente ve anlaşmalı servis bilgilerini görüntüleme, hasar yeri konumunu, hasar fotoğraflarını ve diğer bilgilerini Liberty Sigorta Hasar Hizmet Merkezi'yle tek tuşla kolaylıkla paylaşabilme imkanı sağlıyoruz. Müşterilerimiz 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet alabilir."
AXA'DAN YENİ MOBİL UYGULAMA
AXASigorta kullanıma açtığı 'AXA Yanımda' mobil uygulaması ile müşterilerinin dikkatini çekiyor. 'Axa Yanımda' uygulaması, 'Axa Hesabım' vasıtasıyla müşterilere hayat dışı ve hayat/emeklilik portföylerini izleme, poliçe ve sözleşmeleri hakkında detaylı bilgiye mobil olarak ulaşma imkanı sağlıyor. Uygulama, en yakın acente, anlaşmalı kurum arama, acil yardım, hasar anında yapılması gerekenler, ürün bilgileri gibi konularda da kullanıcılara yardımcı oluyor.
FİTCH, MAPFRE'NİN NOTUNU TEYİT ETTİ
Kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings, Mapfre Genel Sigorta'nın Ulusal Sigortacı Finansal Güçlülük Notu'nu AA(Tur) olarak teyit etti ve görünümünü durağan olarak açıkladı. Bu not teyidinin; Mapfre Genel Sigorta'nın Mapfre Holding'in önemli bir iştiraki olmasının, Türk sigorta piyasası içerisindeki güçlü duruşunun, uygun sermaye yapısının ve ihtiyatlı yatırım politikasının bir yansıması olduğu kaydedildi.
GÜNEŞ SİGORTA SİTESİNİ YENİLEDİ
Güneş Sigorta kurumsal web sitesi www.gunessigorta.com.tr, güncel trendler ile tüketicilerin eğilim ve ihtiyaçları dikkate alınarak yenilendi. Hem tasarım hem içerik dizini olarak yenilenen web sitesi, ziyaretçilerine site içi dolaşımda kolaylık sağlarken, bilgiye pratik ve hızlı bir biçimde ulaşma imkanı sunuyor. web sitesi, 'duyarlı web tasarımı' ilkesi ile teknolojik araçlara uygun olarak hazırlandı.
FİLMLER YARIŞACAK
Doğal Afet Sigortaları Kurumu (DASK) tarafından düzenlenen, üniversite öğrencilerinin katılımına açık Uluslararası Kısa Film Yarışması'na son başvuru tarihi 1 Ağustos'a uzatıldı. Yarışmada, üniversite öğrencileri, depremden sonra evleri hasar gören konut sahiplerinin yaşayacağı sorunları anlatacak. Jüri, Türkiye'nin yanı sıra 21 ülkeden gelen öğrenci filmlerini değerlendirecek.