Sigortamız attı

Tüketicinin kesesine yük olan bankaların kasalarını doldurma formülleri bitmiyor. Sigorta şirketlerini batmaktan korumak isteyen bankalar, her adımda vatandaşı habersizce sigortalıyor

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 07 Mart 2013 Güncelleme 07 Mart 2013, 00:00
Sigortamız attı

İÇİNDEKİLER

Tüketici ile banka arasında yaşanan sorunların ardı arkası kesilmiyor. Kart aidatı, hesap işletim ücreti gibi 30'dan fazla bahaneyle vatandaştan para alan bankalar, şimdi de kendilerine bağlı sigorta şirketlerini ayakta tutmak için yeni formüller buldu. Dışarıda iş yapamayan sigorta şirketleri, bağlı oldukları grubun bankalarında gizlice vatandaşı üye yapmaya başladı. Kredi kartı ekstrelerini ve hesap özetlerini inceleyen birçok tüketici, bankalar tarafından haberizce sigortalandıklarını söylüyor. Bankalar, maaş hesabından, bazıları da kredi kartından, müşterinin haberi olmadan her ay sigorta bedeli kesiyor. Kimi bankalar işsizlik sigortası, kimi ferdi kaza sigortası, kimi de hayat sigortası adı altında kesintileri yapıyor. Şikayet portallarında seslerini duyurmaya çalışan tüketiciler, bankaların haksız uygulamalarına karşı önlem alınmasını istiyor. Bu konularda en çok şikayet edilen bankalar arasında Garanti Bankası, Yapı Kredi Bankası, Finansbank, Akbank ve Denizbank'ın ismi öne çıkıyor.

İŞSİZ EMEKLİ OLUR MU?
Ayrıca bankalardan kredi çekenlere ya da ek hesabı olanlara işsizlik sigortası yapılıyor. Bunların arasında işsiz kalmaları teknik olarak mümkün olmayan emekliler bile var. Uzmanlar, bankaların her türlü bankacılık işlemi için, tüketicinin ayrı ayrı onayını almak ve yazılı sözleşme yapmak zorunda olduğunu söyledi. Uzmanlar, bu durumla karşılaşan tüketicilere, sigortayı reddettiğini bankaya yazılı olarak iletmesini ve paralarını da faizi ile istemelerini öneriyor.

VATANDAŞI KASKO İLE YAKACAKLAR
Bankalarla birlikte hareket ederek vatandaşı habersiz sigortalayan sigorta şirketleri, şimdi de trafik sigortası ve kasko ile vatandaşı yakacak. Daha önce belli kurallara göre indirim ve fiyat artırımı uygulayan sigorta şirketleri, artık kendi istedikleri zamları ve indirimleri yapabilecek. Vatandaş mecbur olduğu sigortaları yaptırırken büyük paralar kaybedecek.
* Zorunlu trafik sigortasında primlerde üst limit olmayacak. Fiyat artışları yüzde 250'nin üzerine çıkabilecek.
* Hasarsızlık indirimindeki yüzde 10-15-20 gibi oranlar kalkacak. Sigorta şirketleri istediği gibi indirim yapacak ya da yapmayacak.
* Sigorta şirketleri, prim ve tarifeleri 1 aydan önce değiştiremeyecek.
* Hasar durumunda yüzde 20-40- 60 olan prim artışları, yüzde 100'ün de üzerine çıkabilecek.
* Yeni araçlar, herhangi bir maddi hasarlı kazada 3 yıl içinde değer kaybına uğramayacak. Aynı şekilde, trafik sigortasının verdiği maddi teminatın yüzde 15'ini geçmeyen hasarlar da değer kaybına konu olmayacak.

TÜKETiCiNiN YANINDAYIZ
Tüketiciler, sorunlarını başta Tüketiciler Birliği ve internetteki şikayet portalları olmak üzere birçok yerde dile getiriyor. Bankalarla sorun yaşayan, haksız uygulamalarla karşılaştığını düşünen okuyucularımız, şikayetlerini bize de iletebilir. Gazeteniz TAKVİM, sesiniz olmak ve sorunlarınıza çözüm bulmak için her zaman yanınızda.

BANKACILAR KORKMAYIN ANLATIN
Her işlemden ücret aldıkları için vatandaşın eleştiri oklarına hedef olan bankacılar da aslında bu konudan rahatsız. Birçok bankacı, gazetemizi arayarak, kendilerinin mecburen bu işlemleri yaptığını anlatıyor. Bankacılara sesleniyoruz. Siz de yaşadıklarınızı bizimle paylaşın. İsminizi yazmanıza da gerek yok. Her türlü olayı bize aktarabilirsiniz.