Takvim

Bugünkü
Takvim
ABONE OL

5

Balık özellikle ın kapıda beklediği ve mevsiminde bolca tüketmemiz gereken bir . Balık aynı zamanda omega 3 deposu! Bunların yanı sıra A, D, B grubu (B2, B3, B6, B12) vitaminlerinden zengin ve fosfor, selenyum, çinko, iyot, kalsiyum ile magnezyum açısından iyi bir kaynak.

5 altın kural

Balık özellikle ın kapıda beklediği ve mevsiminde bolca tüketmemiz gereken bir . Balık aynı zamanda omega 3 deposu! Bunların yanı sıra A, D, B grubu (B2, B3, B6, B12) vitaminlerinden zengin ve fosfor, selenyum, çinko, iyot, kalsiyum ile magnezyum açısından iyi bir kaynak. ve Diyet Uzmanı Aybala Akkülah balıktan fayda sağlamanın 5 önemli kuralını anlattı:

Yağda kızartmayın:
Küçük balıklar kızartıldığında, maalesef yüksek ısıya maruz kalıyor. Bu da yapılarının bozulması sonucu protein içeriği çok azalıyor.

Kılçıklarını atmayın:
Hamsi ve istavrit gibi küçük balıklar kılçıklarıyla tüketilmeli. Kılçıktaki yüksek oranda kalsiyum ve fosfat içeriği özellikle kemik sağlığını koruyarak osteoporoz riskini azaltmaya yardımcı oluyor.

Limon sıkın:
Omega-3 kalp-damar sağlığını korumak ve vücut direncini arttırmak için vücudumuzda üretilmeyen, mutlaka dışarıdan almamız gereken önemli bir yağ asididir. Limondaki C vitamini ve antioksidanlar omega-3'ün vücutta kullanımını arttırıyor.

Soğan, sarımsak şart:
Balığın vazgeçilmezi soğan ve sarımsağın içeriklerindeki kuersetin gibi antioksidanlar bağışıklık sistemimizin daha güçlü olmasına katkı sağlıyorlar.

Yeşil salatasız olmaz:
Balığın yanına çok yakışan yeşil salatayı asla ihmal etmeyin. Marul, göbek ve maydanoz gibi yeşil yapraklı sebzeler ile limonla C vitamini miktarını yükseltebilir, bu sayede balıktaki omega-3'ün emilimini arttırabilirsiniz.