Kadın gözü doğru gördü

Renkli tartışma, cinsiyet tartışmasına dönüştü. İngiliz profesör, görüntülerini algılamada kişinin yaşı ve cinsiyetinin de önemini belirtirken, kadınların bu alanda daha başarılı olduğunu söyledi

İnternette dolaşan bir elbise, dünyada tartışma konusu oldu. 21 yaşındaki İskoç şarkıcı Caitlin McNeill, tarafından paylaşılan elbise fotoğrafı twitter'de kıyamet kopardı. Elbisenin "mavi-siyah" mı yoksa "beyazaltın sarısı" mı olduğu ile ilgili süren tartışma bir anda tüm dünyaya yayıldı. Sosyal medyada "thedrees" hashtag'i ile milyonlarca tweet atıldı. Tartışmaya Kim Kardashian, Taylor Swift gibi bir çok ünlü isim dahil oldu.
SATIŞ REKORU
Elbisenin gerçek renginin ise "mavi siyah" olduğu açıklandı. Dünyayı birbirine katan elbisenin üreticisi İngiliz tekstil markası satış rekorları kırdı. Tartışma bilim dünyasını da içerisine çekti. Fotoğraftaki renklerin farklı görünmesinin, kişinin yaşı ve cinsiyetine bağlı da olabileceğini dile getiren Southampton Üniversitesi Tıp Fakültesi Göz Hastalıkları Profesörü Andrew Lotery, şunları söyledi :"Mavi, kırmızı ve yeşil gibi renkler, x kromozumunun üzerinde daha baskındır. Bu nedenle kadınlar, renkler üzerinde daha fazla varyasyon yapılabilir. Genlerin de farklı kombinasyonları vardır. Bunun sonucu olarak, kadınlar daha hassas ve özel renklere karşı daha duyarlıdır. Kadınların, elbiseyi gerçek renginde görmeleri daha mümkündür. Erkekler ise renkleri daha düşük seviyelerde görebilir" dedi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.