
Seyahat izin belgesi nasıl çıkartılır? E-Devlet seyahat izin belgesi nasıl alınır sorusuna yaklaşan Ramazan Bayramı nedeniyle seyahat izin belgesi almak isteyen vatandaşlar yanıt arıyor. Seyahat izin belgesi kaç günde çıkar? Belirli şartları taşıyan kişilere seyahat izin belgesi veriliyor. Bu belge sayesinde özel aracınızla veya otobüsle şehir dışına çıkabiliyorsunuz. Belgeyi almak için E-Devlet üzerinden başvuru yapmanız gerekiyor. Peki, seyahat izin belgesi nasıl alınır?
SEYAHAT İZİN BELGESİ NASIL ALINIR?
Belgeyi almak için öncelikle aşağıdaki bağlantıya tıklamanız gerekiyor.
E-DEVLET SEYAHAT İZİN BAŞVURUSU İÇİN TIKLAYINIZ
- Öncelikle TC kimlik NO ve e devlet şifresiyle sisteme giriş yapın.
- Giriş yaptıktan sonra, İçişleri Bakanlığı sekmesi altında bulunan "e-başvuru" kısmına giriş yapın.
- Başvuru türü kısmında "Seyahat İzin İşlemleri" işaretleyin.
- Belge türü kısmında ise "Özel Araç Seyahat İzin Belgesi Verilmesi" seçeneğini işaretleyin.
- Son olarak hangi ile bağlıysanız, o ilin valiliğini işaretlemeniz gerekiyor.
- Bu işlemlerin ardından kullanıcılar iletişim adresi, iletişim bilgileri, başvuru metni, başvuru belgesi ( ölüm belgesi, sağlık raporu) gidilecek il, gidilecek adres ve gidiş- dönüş tarihi gibi bilgileri doldurarak seyahat izin belgesi çıkarma işlemini tamamlayabilirler.
ALO 199 ÜZERİNDEN BAŞVURU YAPMA
ALO 199 hattını arayarak başvuru işlemi yapabilirsiniz. İller arasında seyahat etmesi zorunlu olan vatandaşlar, valilerin/kaymakamların koordinesinde oluşturulacak Seyahat İzin Kurulu'na başvurarak seyahat belgesi düzenlenmesi talebinde bulunacaklardır. Talebi uygun görülenlere kurul tarafından seyahat güzergâhı ve süresini de içerecek şekilde şehirlerarası otobüs seyahat izin belgesi düzenlenecektir.
İçişleri Bakanlığı'na ait Alo 199, e-Devlet Kapısı, otogar veya havaalanlarında oluşturulan başvuru masaları ile valilik ve kaymakamlıklar aracılığıyla seyahat izin belgesi alabilirsiniz.