Kara Cuma yalanı

ABD ve İngiltere’de büyük indirimlerin yapıldığı Black Friday (Kara Cuma), Türkiye’de fiyasko oldu. Firmalar önce fiyatı artırıp, sonra sözde indirim yaptı. Normalden yüksek fiyatları gören vatandaş hayal kırıklığına uğradı

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 25 Kasım 2017 Güncelleme 25 Kasım 2017, 02:10
Kara Cuma yalanı

İÇİNDEKİLER

E-Ticaret ve perakende sektöründe alışveriş çılgınlığı başladı. ABD ve İngiltere'de reel ve büyük indirimlerle tanınan Kasım ayının son cuması olan Black Friday; taklit isimlerle Türkiye'de de uygulanmaya çalışıldı ama fiyasko oldu. Kara Cuma, Efsane Cuma, Şahane Cuma isimleriyle firmalar, yüzde 90'a varan indirimler yapacağını açıkladı. Kara Cuma'yı, Türkiye'deki e-ticaret siteleri ve bazı markalar önce büyük haberlerle tanıttı. Kimi firmaların bugün ve yarın da devam ettirdiği sözde indirimler ile hem perakende hem e-ticaret tarafında, alışveriş rekoru beklendiği açıklandı. Ama ne yazık ki indirimler umulduğu gibi olmadı. Fiyatların önceden şişirilip sonra normal seviyeye çekilerek indirim olarak sunulması, tüketiciyi kızdırdı. Kara Cuma, birkaç firma hariç, sezon boyu uygulanan indirim taktiklerinden öteye geçemedi. Bazı şirketler de neredeyse her alışverişte kasada yapılan yüzde 10-20 gibi indirimleri 'efsane' olarak duyurdu. Alışveriş yapmak üzere bilgisayar başında bekleyen, mağazalara hücum eden çok sayıda vatandaş hayal kırıklığına uğradı.

ÖNCE ZAM SONRA SÖZDE İNDİRİM
Vatandaşlar efsane indirimler yapacağını açıklayan firmaları sosyal medyada eleştiri yağmuruna tuttu:
Yüzde 90 indirim dediler ama öyle bir şey yok.
İndirimli alışveriş için gece yarısı bilgisayarın başına oturdum. Ayıptır.
Eski fiyatları bilmesek indirimli diye bizi kazıklayacaklar.
Afişler, duyurular boy boy. Tamamen kandırmaca.
Büyük indirim dedikleri yüzde 10'muş. Kanmayın.