Bakkal amca AVM’ye karşı

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 05 Nisan 2017 Güncelleme 05 Nisan 2017, 01:09
Bakkal amca AVM’ye karşı

İÇİNDEKİLER

Vatandaşların alışveriş tercih ve yönelimlerini belirlemek için 4 bin kişi ile yüz yüze görüşülerek müşteri anketi yapıldı. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan çalışmada, vatandaşlara "Alışveriş merkezleri mi esnaf mı?" diye de soruldu. Ankette gençlerin AVM'yi tercih ettiği gözlenirken, 50 yaş üstü müşterilerin ise esnafı seçtiği belirlendi. Kadınlar da erkeklere göre daha fazla AVM'leri tercih ettiğini söyledi. Ankette ortaya çıkan sonuçlar, esnafın sosyal yönlerinin önemini de ortaya koydu. Müşteriler ile kurulan ikili ilişkilerin esnafın tercih edilmesini sağladığı gözlendi. AVM'lerin tercih edilmesinin nedenleri arasında ilk sırada ürünlerin kalitesi ve çeşitliliği gösterildi. AVM'lerin çok farklı faktörlerde avantajlı konumda bulunduğu görülürken, bunlar arasında park yeri kolaylığı, konfor, tüketici haklarına saygı, rahatsız edilmeden ürün seçebilme olanağı, tercihlere uygun özel ürün bulabilme, gibi faktörler de sıralandı.

BARIŞ ŞİMŞEK