Çocuğa kart!

Bankalar sınırı aştı. 10 yaşındaki çocuğa bile kendiliğinden ek kart çıkarılıyor, hesap açılıyor. İptal ettirmek için çağrı merkezini arayanlar ise yüklü telefon faturasıyla karşılaşıp iki kere soyuluyor

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 29 Eylül 2015 Güncelleme 29 Eylül 2015, 01:12
Çocuğa kart!

İÇİNDEKİLER

Bankaların tüketiciye talebi olmadan ya da kredi kullanırken kendiliğinden çıkardıkları ek kartlar, vatandaşı isyan ettiriyor. Bazı bankalar, kredi kullanan müşterilerinin 10 yaşındaki çocuklarına bile ek kart çıkartıyor, hesap açıyor. İptal ettirmek için çağrı merkezini arayanlar bir de yüklü telefon faturası ile karşılaşıyor.

ŞİKAYET YAĞIYOR
Son düzenlemelerle her türlü ücret, hizmet ve ürün için tüketici onayının alınması zorunluluğu getirilirken, kredi kullanan vatandaşlar sürpriz ücretlerle karşılaşmaya başladı. Bazı bankalar dosya masrafını geri almak isteyen müşteriye de hesap açtırıp 50 lira işletim ücreti talep ediyor. Yeni Tüketici Kanunu'na göre ise sözleşme dışında, herhangi bir hizmet kalemi adı altında ek bedel istenmemesi gerekiyor. Bazı özel bankalar da kredi kullanan müşterilerinin aile bireylerine de kart çıkartıp, hesap açıyor. Bankaların usulsüz uygulamalarına yönelik Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'na (BDDK) da şikayet yağdı. BDDK, gelen şikayetler doğrultusunda şube bazlı inceleme başlatıyor. H.Ç. adında bir vatandaş, 14 yaşındaki kızı adına hesap açıldığını eve gelen mektupla öğrendiğini belirterek, "Yazıda, '3 ayda bir tahsil edilen hesap işletim ücreti Ekim'den itibaren 38 lira olarak güncellenecektir. Bilgi için çağrı merkezini arayın' yazıyordu. Müşteri hizmetlerine ulaşmam yarım saati buldu. Nitekim bu arada yaklaşık 15 liralık da kontörüm gitti" dedi.

BAŞVURULAR 2 MİLYONU GEÇTİ
Bankaların
kullandırdığı kredilerden dosya masrafı, komisyon gibi kesintilerin iadesi yönündeki tüketici hakem heyetlerine yapılan başvurular 2 milyonu geçti. Tüketiciler en çok bankacılık sektörünü şikayet ederken, dosya masrafı iadesine yönelik başvurular başı çekti.

Hazal ATEŞ