Müşteri yılında yolcuyla barıştık

İDO, geçen yıl başlattığı 'garip' uygulamalardan vazgeçti. Yepyeni bir sistemle vatandaşın karşısına çıktı. Yolcusunu geri kazandı, marka değerini korudu. Genel Müdür Ahmet Paksoy, son 1 yılda yaşananları anlattı...

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 19 Temmuz 2013 Güncelleme 19 Temmuz 2013, 00:00
Müşteri yılında yolcuyla barıştık

İÇİNDEKİLER

Ahmet Paksoy, İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) Genel Müdürü... İDO İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne aitken şirketi büyütüp devletin kasasına 861 milyon dolar girmesini sağlayacak hale getirdi. İDO özelleştikten sonra da görevinden ayrıldı. İşte bu dönemde, yani tam 1 sene önce İDO'da garip işler başladı. TAKVİM okurları çok iyi hatırlayacaklardır. Özellikle vatandaşın cebini hedef alan bu değişimi, biz geçen sene ekonomi sayfalarımıza taşımış ve her gün bir skandalı duyurmuştuk. Yayınlarımızla vatandaşın sesi olduk. İDO'nun yeni patronları da yanlışı gördü ve çıkıp halktan özür diledi. Ardından İDO yeniden yapılanmaya gitti ve '2'nci Ahmet Paksoy dönemi' başladı. Böylece geçmişte yaşananlara sünger çekildi ve şirket; 3 bin çalışanı, 50 gemisi ve 33 iskelesi ile yeniden vatandaşla barışarak eski itibarını kazandı. Tepkilere yol açan ve gazetemize taşıdığımız tüm yanlış uygulamalar bitti.

AZALAN FİYAT GELDİ
Ahmet Paksoy ile önceki akşam iftarda bir araya gelerek bu 1 yıl içinde nelerin değiştiğini ve yeni planları konuştuk. Paksoy, bu yılı 'müşteri yılı' ilan ettiklerini belirterek söze başladı ve geçmişi unuttuklarını söyledi: "Geçen yıl yaşananlardan sonra biz yolcumuzla barışmak istedik ve bunu da başardık..." Tepki çeken tüm uygulamaların bittiğini ifade eden Paksoy, şunları anlattı: "Örneğin artık fiyatla ilgili hiç şikayet almıyoruz. Çünkü biz bilet fiyatlarını bir noktada sabitledik. Duruma göre azalan fiyat kampanyalarıyla daha ucuz da bilet satıyoruz. Giderek çoğalan değil, azalan fiyat söz konusu. Ayrıca bu yıl hiç fiyat artışı yapmadık, yapmayacağız da. Tüm paydaşların memnun olduğu bir sistem kurduk. Sorunları geride bıraktık. Kaliteye odaklandık. Özelleştirme öncesi yüzde 65 olan doluluk oranı, geçen yıl 60'a düşmüştü, şimdi 75'e çıkardık."

EKONOMİYE KATKI
Paksoy, İDO'nun yolcu ile birlikte araç taşıdığının altını çizip, rakamları verdi: Yılda 10 milyona yakın araç, 55 milyon yolcu taşıyoruz. Araçları karayolundan çekiyoruz. 10 milyon araç yola çıkmıyor. Yakıt harcanmıyor, emisyon salınımı olmuyor, yol zararı yaşanmıyor, amortisman kaybı ortadan kalkıyor... Bizim aslında gözle görülmeyen böyle bir büyük katkımız var..."

KÖPRÜ ETKİLER AMA LİMAN VAR
Körfez'e yapılan ve İstanbul ile İzmir'i birbirine bağlayacak köprünün Eskihisar-Topçular arabalı vapur seferlerini etkileyeceğini anlatan Paksoy, şöyle konuştu: "Araç sayısı yüzde 50 azalabilir. Ama biz özellikle büyük tonajlı araçları taşımaya devam ederiz. Asıl orada muhteşem bir limanımız var, bunu Ro-Ro seferleri gibi projelerle kullanmak istiyoruz. Ambarlı'daki limanımızla ilgili de çalışmalarımız var."

GiT-GEL BANDIRMA 60 BİN LİRA
Paksoy, en büyük giderlerinin yakıt olduğunu söyledi, bunun da toplam giderler içindeki payının yüzde 40 olduğunu ekledi. Ahmet Paksoy, bu noktada çarpıcı bir örnek de verdi: "Bir feribotun Bandırma'ya gidip gelmesi, tüm girdilerle birlikte 60 bin liraya mal olur. Bunun 50 bin lirası yakıt gideridir."