17 yıldır kazancını yatırıma harcıyor, kirada oturuyor...

Lokomotif markası Nazo ile 13 ülkeye ihracat yapan Nazlı Gıda'nın Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Kurt, hem sektörü hem de başarı öyküsünü anlattı...

Kaynak Gazete
Giriş Tarihi:
17 yıldır kazancını yatırıma harcıyor, kirada oturuyor...
İş hayatına 15 yaşında babasının yanında atılan Nazlı Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Kurt, 1993'te Güngören'de açtığı 35 metrekarelik aromalı içecek dükkanın ardından, şimdi toplamda 20 bin metrekarelik üretim alanı ile yıllık 12 milyon TL'lik ciroya imza atıyor. Lokomotif markası aromalı içecek Nazo ile 13 ülkeye ihracat gerçekleştiren Kurt, faaliyet gösterdiği 7 sektörde sürekli yeni yatırımların startını veriyor. Nazlı Gıda'da 3 kardeş 17 yıldır çalıştıklarını, şimdiye kadar kazandıkları tüm parayı yatırıma harcadıklarını belirten Ethem Kurt, "Öyle ki, hala bir evimiz yok. Hepimiz kirada oturuyoruz. 12 yaşında da bir arabam var" dedi.

'İlklerin öncüsüyüz'
Cips, çikolata, şekerleme, sakız, aromalı içecek, temizlik ve kozmetik ürünleri bulunan Nazlı Gıda, Ar-Ge çalışmaları sonucu Türkiye'ye sunduğu ilkleri ile de adından söz ettiriyor. Ethem Kurt, bu ilkler konusunda şöyle konuştu: "Cacıklı, süt mısırı, haydarili, sucuklu, fıstıklı olan cipslerimiz var. Yine hayvan şekilli çikolatalarımız çok seviliyor. Çikolataya bulanmış mısır patlağımız var. Tüm bunlar Türkiye'de bir ilk. Yakında piyasaya sunacağız."

Rakamlarla Nazlı Gıda...
13 ülkeye ihracat yapıyoruz. Mozambik'te çok iyi durumdayız. Yüzde 80 bilinirliğimiz var.
Nazo'da yıllık üretim kapasitemiz 110 milyon litre.
Yılda 1 milyar bardak Nazo içiliyor.
Nazo ile light ürün kategorisinde pazar lideriyiz.
Yıllık reklam bütçemiz 1.5-2 milyon TL.
Ar-Ge bütçemiz ise 200-250 bin dolar.
Yıllık ciromuz 12 milyon TL.