Rusya'da silah devrimi

Kriz bölgelerinde özellikle isyancıların vazgeçilmez silahı olarak bilinen kalaşnikof yeni serisiyle silah endüstrisinde devrime hazırlanıyor. Yeni kalaşnikof tek elle kullanılabilecek.

Kalaşnikof AK-47'lerin üreticisi Ischmasch şirketi "Kalaşnikof 2.0" adını verdiği tüfeği tanıtmaya hazırlanıyor.
Rus gazetesi İzvestia'nın haberine göre, yeni model kalaşnikoflar, "tek elle kullanılabilir" sloganıyla tanıtılacak.
Yeni silahla ilgili gazeteye açıklama yapan bir yetkili, "Bir asker yaralandığında ya da herhangi bir nedenle bir elini kullanamadığında operasyonda bu otomotik silahı tek elle rahatlıkla kullanabilicek. Yeni kalaşnikof bu imkanı sağlayacak" dedi.
Kalaşnikof'un üreticisi Ischmasch şirketi, Rusya ordusuna modern silahlar sağlayamadığı gerekçesiyle özellikle son yıllarda sert eleştirilere maruz kalıyordu.

100 MİLYON ADET ÜRETİLDİ

Gerilla savaşlarında efsane silah olarak bilinen Kalaşnikof AK 47'ler dünyada en fazla üretilen silah tipi olarak da biliniyor. Şu anda dünya genelinde 100 milyon kalaşnikof silahın dolaşımda olduğu tahmin ediliyor.
60 ÜLKE ORDUSU KULLANIYOR

Mihael Kalaşnikof, 1944 yılında tasarladığı silahın prototipini Moskova'daki Savaş Teknikleri Enstitüsü'ne gönderdiğinde bu kadar büyük bir başarıyı hayal dahi etmemişti. Sovyetler Birliği'nde ve daha sonra Rusya'da üretimine devam eden kalaşnikof silahları, dünyada 60 ülke ordusu tarafından kullanılıyor.

ntvmsnbc

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.