İşte Başbakan'ın açıklamalarından satır başları:
160 YILLIK PROJE
Projenin fikri ilk kez Sultan Abdülmecit tarafından 1860 yılında ortaya konmuş
Onlar o ufka sahipti. Ama aradan 160 yıl geçti.
160 yılda gelenler, gidenler bunu gerçekleştiremedi
ÖNÜMÜZE HEP ENGEL KOYDULAR
Aslında Marmaray 29 Ekim 2013'e kalmayacaktı. 2010'e yetişebilirdi.
Bize gecikmek yakışmaz, ertelemek yakışmaz.
Sürekli yok arkeolojik şey, yok çömlek çıktı, yok şu çıktı, yok bu çıktı ile önümüze engeller koydular
Bunlar insandan çok daha mı önemliydi
BUNDAN SONRA NE OLURSA OLSUN ENGEL MENGEL TANIMIYORUZ
Yok kuruluydu, yok yargısıydı bunlara takılıp kaldık. 3 sene bizi engellediler
Marmaray'ın işletmeye açıklaması değil maddi kaybı da ciddi noktada.
Bundan sonra engel mengel tanımıyoruz, bedeli ne olursa olsun.
ÇILGIN PROJEMİ SEÇİM BEYANNAMESİNDE AÇIKLAYACAĞIM
Bir yandan açılış yapıyoruz, bir yandan temel atıyoruz
Bana gazeteci arkadaşlarım sordu: 'Başbakan'ım çılgın projeyi ne zaman açıklayacaksınız' diye
Cumhuriyet'in kuruluşunun 100. yılına dair hedefleri koyduk önümüze
Kutlu doğumlar 9 ay 10 gündür
Çocuk büyüyor. Vakti saati geldiğinde 2023'ün seçim beyannamesiyle birlikte o da açıklanacak
DENİZİN ALTINA OTOYOL DÖŞEYECEĞİZ
Trenler bugün çalışmaya başlayacak
Marmaray kullanılma aşamasına geldiği bir noktada bugün Türkiye için yeni bir projenin de temelini atıyoruz.
Denizin altına otoyol döşeyeceğiz
Tüp geçit demiyorum, otoyol..
Bu proje ile köprü trafiğini azalttığımız kadar şehir içi trafiğini de azaltacağız
4,5 YILDA BİTECEK
Toplam 14,5 kilometre uzunluğunda olan bu yolun 5,5 kilometresi denizin altından geçecek
8 alt geçit, 10 yaya üstgeçidi, 4 kavşak düzenlemesi yapılacak
Projenin 55 ayda yani 4,5 yılda tamamlanması düşünülüyor. Tabii burada bir pazarlık yapacağız
Türk-G.Kore ortak yapımıyla maliyet 1 milyar 75 milyon dolar olarak belirlendi. Hiçbir kamu kaynağı kullanılmadan yap-işlet-devret modeli ile bu yolu inşa edeceğiz
Ben prensip olarak temel atma tören