10'uncu Kalkınma Planı için
Özel İhtisas Komisyonu'nun vergi raporu yayımlandı. Raporda, Türkiye'de üretilen binek otomobillerin genellikle 1600 cc'nin altında motor hacmine sahip olduğu, 1600 cc altı modellerde uygulanan
Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) oranının yeniden düzenlenmesi gerektiği belirtildi. Raporda, ÖTV tarifesinde motor silindir hacimlerini 0-1600 cc arası gibi geniş tutmak yerine, ilave her 100 cc için ÖTV oranının kademeli olarak artırılması ve böylece 1300 cc araçla 1600 cc araç arasındaki vergi yükünün farklılaştırılması önerildi. Ayrıca
Çin ve Hindistan'dan gelen fiyatı düşük otomobillere yönelik de binek otomobillerde asgari maktu ÖTV uygulamasına geçilerek, düşük fiyat ve kalitedeki ürün ithalatının önüne geçilmesi gerektiği kaydedildi. Raporda,
Türkiye'de
vergi oranlarının gelişmiş ülkelere göre
düşük olduğu belirtildi. OECD ülkelerinde en yüksek gelir vergisinin
yüzde 41.5, kurumlar vergisinin de
yüzde 25.4 olduğu,
Türkiye'de ise bu oranların
yüzde 35 ve yüzde 20 olduğu vurgulandı.
Nasıl uygulanıyor? 1600 cc ve altı: Yüzde 45
1601-2000 cc arası: Yüzde 90 2000 cc üzeri araçlar: Yüzde 145