Meğer müşteri anlamamış!

İDO CEO'su, vatandaşı canından bezdiren 'esnek fiyat'ı kaldırma sebebini açıkladı: Müşterilerin sosyal profili bu fiyatlamaya uygun değil

Kaynak Gazete
Giriş Tarihi:
Meğer müşteri anlamamış!
TAKVİM haftalarca İstanbul Deniz Otobüsleri'nin (İDO) haksız uygulamalarını manşete taşıdı; yayınlarımız sonuç verdi; yolcu ve araca ayrı ücret alınması, bilet alanlardan detaylı bilgi istenmesi, internet sitesi ve çağrı merkezinden bilet alınamaması, bu nedenle son anda yüksek ücretler ödenerek bilet almak zorunda kalınması gibi pek çok sıkıntı İDO'nun geri adım atmasıyla son buldu. İDO yönetimi, bu arada en çok şikayet konusu olan 'esnek fiyat'tan vazgeçip, fiyatlarını sabitlediğini duyurdu. Ancak önceki gün bir basın toplantısı düzenleyen İDO CEO'su Önder Sezgi'nin sözleri yine tepkilere yol açacak gibi görünüyor. Bir yandan, "Artık eleştiriler kesildi, şimdi hedef küsen tüketiciyi kazanmak" diyen Sezgi, diğer yandan ise esnek fiyatın müşterilerinin sosyal profiline uygun olmadığını söyleyerek şaşırttı. Gazetecilerle iftar yemeğinde buluşan Sezgi, 'esnek' ya da 'sadeleştirilmiş' gelir hedefinde değişen bir şey olmadığını belirterek, "Müşterilerin sosyal profili bu fiyatlamaya uygun değilmiş" şeklinde konuştu.

BARIŞ İSTİYOR AMA...
Açıkladıkları hafta içi-sonu ve business, economy ve eco plus şeklindeki 3 kategorili 'eski sistem' fiyatlamanın geri dönüşüyle birlikte eleştirilerin neredeyse sona erdiğini anlatan Sezgi, 16 Eylül'de başlayacak kış tarifesinde de aynı fiyatlarla devam etmeyi planladıklarını kaydetti. Sezgi, yolcu şikayetini asgariye indireceklerini ve iskele/gemilerde havalimanları kalitesinde hizmete öncelik vereceklerinin altını çizdi. Bundan böyle vatandaşları küstürmek istemediklerini anlatan Önder Sezgi, "Yolcuyu küstürdün mü barışmak zor" diye konuştu. Bursa Belediyesi'nin alternatif taşımacılık yapmasını da değerlendiren Sezgi "Tatlı bir rekabet olur" dedi.

ÇAY-TOST SAVUNMASI
İDO belediye bünyesindeyken 1 tost ve 1 bardak çaya 2.5-3 lira veren yolcular, özelleştirme sonrası çay ve tostu 10 liraya tüketmeye başlayınca isyan bayrağını açmıştı. İDO CEO'su Sezgi, bu konuda kendini şöyle savunuyor: "Eskiden terminal ve gemilerde 46 ürün bulunurken; bugün 150 çeşit ürün satılıyor. Satılan 4 ana ürün; çay, tost, meşrubat ve su fiyatları eski düzeyinde. Ancak farklı tostlar var ve ürünler farklılaştı."

İMZALAR ATILDI; BURSA RESMEN İDO'YA RAKİP
Bursa Büyükşehir Belediyesi, İDO'ya resmen rakip oluyor. İstanbul Kabataş iskelesinin kullanılmasına ilişkin sözleşme, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne ait Şehir Hatları A.Ş. ile Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin ulaşım şirketi olan BURULAŞ arasında imzalandı. Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, 3 gemiyle seferlerin başlayacağını