Rekabet Kurumu'ndan Unilever'e soruşturma
Rekabet Kurumu Knorr, Clear, Omo gibi markaların sahibi Unilever Sanayi ve Ticaret Türk AŞ ile yeniden satıcıları İlke Gıda Tüketim Pazarlama ve Başak Pazarlama’nın, yeniden satış fiyatı belirleyerek 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesini ihlal ettiği iddiasıyla soruşturma başlattı.
Rekabet Kurumu, Hızlı Tüketim Malları (HTM) pazarında faaliyet gösteren Unilever Sanayi ve Ticaret Türk AŞ ile yeniden satıcılarının, yeniden satış fiyatının belirlenmesi yoluyla 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'un 4. maddesini ihlal ettiği iddiasıyla soruşturma başlattı.
Kurumdan yapılan açıklamda şu ifadelere yer verildi:
"Hızlı Tüketim Malları (HTM) pazarında faaliyet gösteren Unilever Sanayi ve Ticaret Türk AŞ ve yeniden satıcılarının yeniden satış fiyatının tespiti yoluyla 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'un 4.maddesini ihlal ettikleri iddiası çerçevesinde Unilever Sanayi ve Ticaret Türk AŞ, İlke Gıda Tüketim Pazarlama Ticaret Sanayi Kollektif Şirketi Mehmet Şahin ve Ortakları, Başak Pazarlama Tem. ve Gıda Ürünleri Tic. Ltd. Şti. hakkında soruşturma başlatıldı."
REKABETİ KISITLAYICI EYLEM
4054 sayılı Kanun'un 4. maddesi, teşebbüsler arasında rekabeti engelleyici, bozucu veya kısıtlayıcı anlaşmaları, uyumlu eylemleri ve teşebbüs birliklerinin kararlarını yasaklıyor. Söz konusu iddialar, Unilever ve ilgili satıcıların, ürünlerin yeniden satış fiyatlarını belirleyerek piyasadaki rekabeti kısıtladığına yönelik şikayetler üzerine gündeme geldi.
