takvim.com.tr

Diyanet'ten 'Umre' uyarısı

Diyanet İşleri Başkanlığı, vatandaşı korsan umre firmalarına karşı uyardı. Diyanet'le sözleşmesi olmayan özel firmalarla kutsal topraklara gitmek isteyenler büyük sıkıntılar yaşayabiliyor.

Umre yapmak için kutsal topraklara gidenlerin sayısı her geçen yıl artıyor.

Diyanet İşleri Başkanlığı'nın istatistiklerine göre geçen sene 380 bin kişi umre yaptı. Bu rakamın 140 bin kadarı Diyanet'in programını tercih etti, 240 bin kişi de özel firmalarla mübarek beldeye gitti. Ancak bazı vatandaşların şikayeti üzerine Diyanet bir açıklama yaptı.

Diyanet İşleri Başkanlığı, vatandaşlar problemle karşılaştığında bunun çözülebilmesi için önemli bir hatırlatma yaptı.

"Kanun gereği Diyanet İşleri Başkanlığı'yla sözleşme imzalayan şirketler teminat yatırmak zorundalar.Herhangi bir kusuru olduğu zaman Diyanet İşleri Başkanlığı o teminatı bozdurarak onların mağduriyetini giderebilir.''

Diyanet, kendileriyle sözleşmesi olmayan acentelerle ilgili uyarıda bulundu.

"Onları umreye götürmeyi vaad eden şirketin Diyanet İşleri Başkanlığı'yla sözleşmesi var mı yok mu ona muhakkak baksınlar. sözleşmesi yoksa onunla asla yola çıkmasınlar. Çünkü mağdur olurlar. ya paralarını yatırır gidemezler Türkiye'de mağdur olurlar veya gitseler bile oralarda mağdur olurlar."

Verilere göre Diyanet ile sözleşme imzalayan 117 firma bulunuyor. Sadece geçen yıl 23 turizm firmasına, sözleşmedeki taahhütleri yerine getirmedikleri için 1 yıl men cezası verildi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.