Havada korku var

Alman Lufthansa'yı THY ile ortaklıktan kaçıran sebepleri TAKVİM araştırdı. THY'nin Afrika ve Ortadoğu hatlarındaki üstünlüğü ve 3. Havalimanı, paniğin temelini oluşturdu

Kaynak Gazete
Giriş Tarihi:
Havada korku var
Alman havacılık devi Lufthansa'nın Türk Hava Yolları (THY) ile ilişkileri sınırlandırma kararının yankıları sürüyor. THY ile işbirliğini sınırlandıracağını açıklayan Lufthansa'nın bu kararının ardında yatan nedenler bir bir ortaya çıkıyor. THY ile olan ortak uçuş anlaşmasını iptal edeceğini açıklayan Lufthansa, Ocak 2014'ten itibaren THY ile uçacak Lufthansa yolcularına daha önce bire bir oranında uygulanan statü milini de yüzde 25'e düşüreceğini duyurmuştu.

MÜŞTERİ KAYBETTİ
Son yıllarda yaptığı atakla dünyanın dikkatini üzerine çeken THY'den ürken Lufthansa'nın, ayrıca İstanbul'a yapılacak 150 milyon yolcu kapasiteli 3'üncü havalimanı nedeniyle de korku yaşadığı öğrenildi. İstanbul'un 3'üncü havalimanı ile Avrasya'nın aktarma merkezi özelliğini kazanacak olması, mevcut aktarma merkezi Almanya'yı endişelendirdi. Der Spiegel dergisi, Lufthansa yöneticilerinin THY'nin Almanya'da ciddi oranda müşteri kaptığı için işbirliğinden pişmanlık duyduklarını öne sürdü. THY'nin özellikle Afrika ülkelerindeki uçuş ağını geliştirip, ciddi bir rakip olduğunu tespit eden dergi, 2019'da İstanbul'da 150 milyon yolcu kapasiteli havalimanı açılacağına da dikkat çekti. Der Spiegel, THY'nin Alman havalimanları ile bağlantılarını artırdığı ve gelecek yıl 2 Alman şehrinden daha uçuş planlandığını duyurdu. Dergiye göre, Lufthansa bilet fiyatını düşürmek için her şeyi yapmasına rağmen, THY ile bu konuda da yarışamıyor.

ÇARESİZLİĞİN GÖSTERGESİ
Lufthansa'nın (LH) kararını 'çaresizlik' diye nitelendiren havacılık uzmanları şunları söyledi: "Artık global bir hava yolu konumunda olan THY'nin böylesi bir tasarruftan olumsuz etkilenmeyeceği açıktır. Zira, hizmet kalitesi ve geniş uçuş ağıyla gerçekleştirdiği büyümesi düşünüldüğünde, LH'nın bu kararının THY açısından yapısal değil, dönemsel bir etki oluşturabileceği düşünülmektedir. LH'nın bu kararı, 'Star Alliance' üyeliğine yaklaşım zihniyetini ortaya çıkarması bakımından da dikkat çekicidir. LH, bahse konu ittifak markasına katılımıyla değer katan THY'yi rakip görmekte ve bu rekabeti kararına gerekçe olarak ileri sürmekten çekinmemektedir. Bu yaklaşım, milli havayolumuz olan THY'nin başarısını tescil etmek açısından gurur verici olmakla birlikte, LH'nın planlama eksikliğini ve bir anlamda çaresizliğini ortaya koyması açısından da üzücüdür. THY genç filosu, en çok uluslararası sefere sahip olması ve coğrafi konumunun avantajıyla öne çıkmaktadır."

THY YILIN HAVAYOLU OLDU
Türk Hava Yolları (THY), 'CAPA Yılın Havayolu Ödülü'nü kazandı. THY Basın Müşavirliği'nden yapılan açıklamaya göre; Hollanda'nın başkenti Amsterdam'da düzenlenen gala seremonisinde, THY Genel Müdürü Temel Kotil, ödülü Asya Pasifik Havacılık Merkezi (CAPA) İcra Kurulu Başkanı Peter Harbison'dan aldı. Kotil, ayrıcalıklı bir ödülü almaktan dolayı mutluluk duyduklarını belirtti. Kotil, patron olarak gördükleri yolcularının memnuniyeti için var güçleriyle çalıştıklarını söyledi.

LUFTHANSA'NIN KABUSU TABLO
Birçok havayolu şirketinden oluşan Lufthansa buna rağmen büyüyemezken, pekçok konuda da THY'nin nefesini ensesinde hissediyor...

Uçak Sayısı: 2012 verilerine göre; Lufthansa Grubu, grup şirketleriyle birlikte toplam 710 uçağa sahip. Lufthansa Grubu'nun ortak olduğu havayolu şirketlerinin en büyüğü ana marka Lufthansa. Şirketin filosunda 293 uçak var. Türk Hava Yolları ise 176 uçağa sahip. Anadolu Jet ve SunExpress eklendiğinde uçak sayısı 235'e yükseliyor.

Yolcu Sayısı: Lufthansa Grubu, 2012'nin Ocak-Eylül döneminde 78.83 milyon yolcuya ulaştı. Aynı dönemde THY'nin yolcu sayısı 29 milyon 130 bin oldu.

Uçuş Noktası: 2012 verilerine göre; THY'nin uçuş noktası sayısı dış hatlarda 163. Lufthansa ise 172 dış hat noktasına direkt uçuyor.

Yük Faktörü: Lufthansa, 2011'de yüzde 77 yük faktörü yani doluluğa ulaştı. THY'nin doluluk oranı ise yüzde 73 oldu.