Temiz karar!

Sevim Üçgül, bulaşık makinesi aldı. Ancak, makine temizlemek yerine kirletiyordu. Firmayı mahkemeye verdi. Üçgül, yerinde keşif yapmak isteyen hakim ve ekibine makineden çıkardığı bardakla çay ikram etti. Ancak çay içen olmadı. Şikayetçi haklı bulundu

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 06 Şubat 2015 Güncelleme 06 Şubat 2015, 00:00
Temiz karar!

İÇİNDEKİLER

Aydın Efeler'de yaşayan iki çocuk annesi Sevim Üçgül, dört yıl önce 1440 TL'ye bulaşık makinesi satın aldı. Servisin makineyi evine kurmasının ardından yıkadığı bulaşıkların temiz yıkanmadığını ve tabak ile bardakların zarar gördüğünü fark etti. Üçgül, servisi arayarak şikayetini iletti. Evine beş kez servis gelmesine rağmen sorun çözülmedi. Üçgül, bunun üzerine 1 Aralık 2013 tarihinde Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne müracaat ederek firmadan şikayetçi oldu. Hakem Heyeti, firmayı ve ürünü kusurlu bulup zararın karşılanmasına karar verdi. Ancak, firma bu karara itirazda bulundu. Bunun üzerine Üçgül, yaklaşık 600 lira daha harcayıp 9 Aralık 2013 tarihinde dava açtı.

EVDE KEŞİF
Tüketici Mahkemesi sıfatıyla Aydın 2'nci Asliye Hukuk Mahkemesi hakimi, Üçgül'ün evinde keşif yapıp, makineyi ve bulaşık yıkama şeklini yerinde gördü. Mahkeme, keşfin ardından kararını verip, bulaşık makinesinin bedelinin dava tarihinden itibaren işleyecek yasal faizleriyle birlikte Üçgül'e ödenmesine karar verdi. Hakim ayrıca, ayıplı ürün olan bulaşık makinesinin davalı firmaya iade edilmesi, keşif masrafı ve bilirkişi ücreti gibi tüm giderlerin de söz konusu firmadan alınıp Üçgül'e ödenmesine hükmetti. Hukuk mücadelesini kazanan Üçgül, "Makineyi alırken en pahalı olanını tercih ettik. Firma yetkilileri en iyi ürünlerinin bu olduğunu söyledi. Ancak makine arızalı çıktı. Makinede yıkandıktan sonra çıkan çay bardağı ile misafirlere çay ikramında bulunmak istedim. Ancak, o bardaklardan çay içen olmadı. Yaşadığım durumu yaptığım çay servisinde, hakim dahil herkes keşif sırasında gördü. Türk adaletine güvendiğime pişman olmadım" diye konuştu.