Sorumluluk sigortası büyük talep görecek

Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Pamukçu, 'Küreselleşme süreci ve yatırımlar dikkate alındığında ürün sorumluluk sigortalarına talep giderek artacak' dedi

Kaynak Gazete
Giriş Tarihi:
Sorumluluk sigortası büyük talep görecek
Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, sorumluluk sigortaları hakkında açıklamalarda bulundu. Ürün sorumluluk sigortasıyla, üretilen ve/veya satılan ürün veya hizmetlerin kusurundan kaynaklanan riskler nedeniyle üçüncü şahısların zararlarının karşılandığını söyleyen Pamukçu, "Kusursuz ürün veya hizmet günümüz teknolojisinde olanaksızdır. Bu nedenle dünyada çok yaygın olan ve kanunlarla desteklenen bu poliçeyle talep edilecek yüksek tazminat taleplerini karşılamak ve aynı zamanda toplum menfaatlerini de gözetmek gibi bir yükümlülüğü bulunmaktadır" diye konuştu.

ÖNGÖRÜLEMEYEN TEHLİKE

Küreselleşme sürecinin etkisi, Türkiye'de yapılan yatırımlar ve Avrupa Birliği (AB) uyum faaliyetlerinde kaydedilen gelişmeler de göz önüne alındığında ürün sorumluluk sigortalarına olan talebin giderek artacağını vurgulayan Baturalp Pamukçu, şu an için genel olarak tüm sorumluluk konularına karşı kamusal bilincin çok yüksek olmadığına değindi. Bu durumun hızla değişeceğini öngören Pamukçu, buna paralel olarak yeni Türk Ticaret Kanunu ile birlikte finansal sigortalar alanındaki tüm sigorta ürünlerine ihtiyacın giderek artacağını dile getirdi. Türk Nippon Sigorta'nın faaliyette bulunulan süre nedeniyle henüz bu konuda kayda değer bir hasarla karşılaşmadığını belirten Pamukçu, şöyle devam etti: "Buna rağmen konuyu genel olarak değerlendirdiğimizde, firmalar ciddi tedbirler alıyor olsa dahi ne kadar tedbirli olunursa olunsun, seri üretim her zaman önceden öngörülmesi mümkün olmayan birtakım tehlikeleri beraberinde getirmektedir. Ürünün müşteriye ulaşma zincirinin herhangi bir aşamasında sorun yaşanabilir. Tedarikçilerle ilgili riskler gibi hususları kontrol altına almak mümkün değildir." İşletmenin, faaliyeti sırasında birçok sorumluluk rizikosuyla karşı karşıya kalabileceğine değinen Baturalp Pamukçu, "Ürün sorumluluğu rizikosu bunlardan sadece biridir. Bundan dolayı sigortacılar, işletmelerinin sorumluluk rizikolarından kaynaklanabilecek hukuki sorumluluklara karşı sigorta güvencesi isteyen firmalara, firmalarının geleceğini ve mal varlıklarını tehlikeye atmak istemiyorlarsa işletmelerinin bütün sorumluluk rizikolarını teminat altına almalarını tavsiye etmektedir" dedi.

4 GRUPTA TOPLANIYOR

Bir işletmenin sorumluluk rizikolarının genelde 4 grup altında toplandığını kaydeden Pamukçu; bunları işletme alanı rizikoları, işletme alanı dışındaki aktiviteler sebebiyle karşılaşılabilecek sorumluluk rizikoları, çevre mesuliyeti kapsamındaki rizikolar ve ürün sorumluluğu rizikoları olarak sıraladı.

AEGON'DAN ACENTELERE TEKNOLOJİ YATIRIMI

Aegon Türkiye, bilgi teknolojileri konusunda ihtiyaç duyulan çözümleri tek bir portal üzerinde toplayan Neosinerji şirketi ile işbirliği yaparak teknolojik altyapısını güçlendirdi. Aegon acenteleri, Babonline portalını kullanarak Aegon ürünlerine ilişkin tekliflerini online ortamda hazırlayabiliyor ve bu tekliflere ilişkin takip ve raporlamalarını da kolaylıkla yapabiliyor. Acenteler, Aegon Emeklilik ve Hayat'ın web sitesinden kolaylıkla erişebildiği Babonline'dan teklif oluşturmanın yanı sıra, şirketin güncel risk kabul şartlarına, hastane listelerine, tıbbi tetkik limitlerine, şirket ve ürünlerle ilgili tanıtım videolarına da kolaylıkla ulaşabiliyor. Acenteler teklif, poliçe ve tahsilat işlemlerinin tamamını internet üzerinden online ve gerçek zamanlı olarak her türlü akıllı cihaz (iPad, iPhone, Android işletim sistemli tablet ve akıllı telefonlar) üzerinden her yerde ve her zaman yapabiliyor.

KASKO YAPTIRMAYAN SÜRÜCÜYE ADUKET ŞOKU

Anadolu Sigorta'nın yeni viral filmi dünya çapında büyük ilgi görüyor. Bir sokak röportajıyla başlayan filmde, "Bana bir şey olmaz!" diyen sürücünün başına gerçekten olmayacak bir iş geliyor ve Street Fighter oyununun meşhur karakteri RYU, aduketler eşliğinde sürücünün arabasını parçalıyor. Yayına alındıktan sonra dünyaca ünlü oyun blogu Kotaku ve Street Fighter'ın resmi Facebook hesabından da paylaşılan film, kısa sürede dünya çapında popülerliği yakaladı. İspanya, Fransa, Amerika, Peru, Yunanistan ve Japonya dahil olmak üzere birçok ülkede onlarca haber sitesi ve blog filmi paylaştı. Anadolu Sigorta, bir kampanya da başlattı. Filmi izleyip, Anadolu Sigorta'nın Facebook sayfasını beğenerek çekilişe katılanları sürpriz hediyeler bekliyor.

HDI SİGORTA YEŞİL OFİS BELGESİ ALDI

Sosyal sorumluluk projeleri ile adından sıkça söz ettiren HDI Sigorta, yine bir ilke imza attı ve WWF-Doğal Hayatı Koruma Vakfı tarafından verilen "Yeşil Ofis Belgesi"ni almaya hak kazanan ilk sigorta şirketi oldu. WWF ile Nisan 2013'te sözleşme imzalayan HDI Sigorta, Haziran sonunda programa dahil oldu. Elektrik ve su tüketimini azaltmayı, çalışanlarını bilinçlendirmeyi hedefleyen şirket yetkilileri, WWF tarafından verilen 1 yıllık süre bitmeden, 7'inci ayda hedeflerini gerçekleştirdi ve belgeyi almaya hak kazandı. Şirket içi gönüllü katılımlarla ve ağaç dikimi gibi etkinliklerle desteklenen proje kapsamında HDI Sigorta'nın 7 ayda yapmış olduğu elektrik tasarrufu 4 kişilik ailenin 41 yıllık elektrik tüketimine denk geldi.

YENİLENEBİLİR ENERJİ SERTİFİKASI ALDI

Groupama Türkiye, elektrik tüketimini karşılamak üzere yenilenebilir enerjisini Demirören- Axpo'dan tedarik ediyor. Groupama, Demirören-Axpo ile yaptığı anlaşma kapsamında Avrupa enerji standartlarına uygun olan, üretim lokasyonundan tüketim lokasyonuna transfer sağlayan Yenilenebilir Enerji Kaynağı Garantisi (GoO) sertifikasına sahip oldu. Groupama Genel Müdürü Ramazan Ülger, "Demirören-Axpo ile yaptığımız anlaşma sayesinde GoO sertifikasına sahip ilk şirket olmaktan mutluyuz" dedi.

BANKA SİGORTACILIĞINDA HEDEFİ % 33 BÜYÜME

Güneş Sigorta, banka sigortacılığında 2013'te ulaştığı başarıyı, 2014'te atacağı ciddi adımlar ve VakıfBank'tan aldığı güç ile sürdürecek. 2014'te banka sigortacılığında yüzde 33 büyüme hedefleyen Güneş Sigorta, finansal bölge müdürlüklerinin sayısını artıracak. Güneş Sigorta Genel Müdürü Serhat Süreyya Çetin, "Bu yıl da finansal bölge müdürlüklerimiz ve VakıfBank içerisinde faaliyet gösteren sigortacılık bölümü ile çalışmalarımıza hızla devam edeceğiz" diye konuştu.

PRİM ÜRETİMİNDE LİDERLİĞİNİ SÜRDÜRDÜ

Türkiye Sigorta Birliği verilerine göre, 2013'te tüm sigorta sektöründe toplam 20 milyar 834 milyon liralık hayat dışı üretim gerçekleştirildi. Axa Sigorta, hayat dışı branşlarda 3 milyar 168 milyon liralık üretim ve yüzde 32.8 büyüme oranı ile 2013'te de sektördeki liderliğini sürdürdü. Pazar payı yüzde 15.2'ye ulaşan şirketin poliçe adedi de 6.4 milyonu geçti. Branşlar bazında incelendiğinde, Axa Sigorta'nın 1 milyar 519 milyon lira ile en yüksek üretiminin gerçekleştiği trafik branşında pazar payı, yüzde 30.6 olarak gerçekleşti.

TÜM KANALLARDA BÜYÜMEYE DEVAM

2013 yılını yüzde 30'a varan büyüme oranı ile tamamladıklarını belirten AIG Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu, Türkiye'de tüm kanallarda ve ürün gruplarında istikrarlı bir şekilde büyümeye devam edeceklerini söyledi. Sağıroğlu, 2013 yılının AIG Sigorta'nın Türkiye'deki altın yıllarından biri olduğunu dile getirdi. "2013'ün son 6 ayını, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 70'e yaklaşan rekor bir büyüme oranı ile geride bıraktık" diyen Sağıroğlu, "AIG Sigorta'nın tüm dünyada stratejik büyüme ülkelerinden biri olarak belirlediği Türkiye'de AIG, tüm kanallarda ve ürün gruplarında istikrarlı bir şekilde büyümeye devam edecek" şeklinde konuştu. Sağıroğlu, şu değerlendirmeyi yaptı:

PASTAYI BÜYÜTECEĞİZ

"Türkiye gibi gelişime açık bir ülkede sigorta konusunda toplumu bilinçlendirmek, sigorta ürünlerinin faydaları hakkında olduğu kadar sigortalılarımızı ürünü doğru kullanma konusunda eğitmek tüm sektöre düşen bir görevdir. AIG Sigorta olarak farklı müşteri ihtiyaçlarına yönelik hazırlanmış ürünlerimizi farklı kanallardan ulaştırmak ve pastayı büyütmek hedefiyle çalışmalarımıza devam ediyoruz."

E-TİCARETTE DE BÜYÜYECEĞİZ

AIG Sigorta'nın e-ticaret kanalında da büyüyeceğini belirten Sağıroğlu, şunları söyledi: "Günümüzde satın alma ve tüketim davranışlarını izleyerek trendlere uygun çözümler üretiyor olmamız şart. Ekim ayında devreye aldığımız e-ticaret sitesini hem dijital tanıtım kampanyaları ile hem de sosyal medyada yoğun biçimde destekliyoruz."