Şehirler arası yolculuk yasak mı? Seyahat izin belgesi nasıl alınır?
Şehirler arası yolculuk yasak mı? Sorusunun yanıtı gündemde sıkça araştırılanlar arasında yer alıyor. Corona virüs vakalarının artmasıyla birlikte Cumhurbaşkanlığı liderliğinde kabine toplantısı yapıldı ve yeni kararlar yasaklar getirildi. İçişleri Bakanlığı'ndan yayımlanan genelgeye göre il dışına çıkma yasağı da uygulanmaya başlandı. Sadece belli şartları taşıyan kişiler seyahat izin belgesi alarak farklı şehirlere gidebiliyor. Peki seyahat izin belgesi nasıl alınır? İşte detaylar…
Seyahat izin belgesi başvuru şartları arama motorları üzerinden binlerce kişi tarafından sorgulananlar arasında yer alıyor. Şehirler arası yolculuk yasak mı? Seyahat izin belgesi nasıl alınır? Vatandaşlar sokağa çıkma yasağında şehir dışına çıkmak için seyahat belgesi almak istiyor ve nereden yapılacağını merak ederek araştırıyor. Konuya dair merak edilen tüm bilgileri haberimizde bulabilirsiniz.
SEYAHAT İZİN BELGESİ NASIL ALINIR?
Seyahat izni almak isteyenler e-Devlet seyahat izin belgesi alma ekranına yoğun ilgi gösteriyorlar. e-Devlet üzerinden alınan bu belge Alo 199 iletişim hattı üzerinden de talep edilebiliyor.
E-DEVLET İLE SEYAHAT İZİN BELGESİ ALMA EKRANI
e-Devlet sistemine T.C. kimlik numarası ve şifre ile giriş yapılıyor. Değerlendirme sonucu başvurucuya SMS ile bildiriliyor. Aynı zamanda sistem üzerinden de sorgulama yapılabiliyor.

SEYAHAT İZİN BELGESİ BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Seyahat İzin Belgesi başvuruları e-Devlet üzerinden alınıyor. Bu belge Alo 199 iletişim hattı üzerinden de talep edilebiliyor.
T.C. kimlik numaranız ve şifreniz ile e-Devlet sistemine giriş yaptıktan sonra açılan sistem üzerinden yeni başvuru linkine tıklayınız. Daha sonra açılan sekme üzerinden başvuru türünü ve belge türünü seçmeniz gerekiyor.
Değerlendirme sonucu başvurucuya SMS ile bildiriliyor.
Başvurusu onaylananlar, otogar veya havalimanlarında oluşturulan başvuru masalarından vatandaşlık numaraları ile doğrulama yapıldıktan sonra kabul ediliyor.

E- DEVLET ŞİFRESİ İNTERNETTEN ALINABİLİR Mİ?
e-Devlet Kapısı üzerinden verilen hizmetler yüksek güvenlik seviyesi gerektirdiğinden şifre güvenliği önemlidir. Bu nedenle PTT'den alınan şifreler ancak kimlik ibrazı ve şahsen başvuru ile verilmektedir.
e-Devlet şifrenizi içeren zarfınızı PTT Merkez Müdürlüklerinden, şahsen başvuru ile, üzerinde T.C. Kimlik numaranızın bulunduğu kimliğinizi ibraz ederek temin edebilirsiniz.
Şifrenizi unuttuysanız ve daha önce cep telefonu numaranızı www.turkiye.gov.tr'ye kaydedip, doğruladıysanız, PTT'ye gitmeden yeni bir şifre oluşturabilirsiniz. Mobil imza veya elektronik imza kullanıcısı iseniz bunlardan biri ile de sisteme giriş yapabilir, dilerseniz şifre oluşturabilirsiniz.
