Satışı katladı

İndirim dönemiyle yeni sezon arasında uçurum kadar fiyat farkı olduğunu söyleyen Orka Holding Başkanı Orakçıoğlu, 'Fark azaldı, satışlar katlandı' dedi

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 02 Ekim 2014 Güncelleme 02 Ekim 2014, 00:31
Satışı katladı

İÇİNDEKİLER

Damat Tween ve D'S Damat markalarını bünyesinde bulunduran Orka Holding, satışlarını katladı. 2014'te perakende satış fiyatlarını yüzde 15 aşağı yönlü revize ettiklerini belirten Orka Holding Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, bu sayede bu sonbahar-kış sezonu satışlarının geçen seneye göre 3 kat fazla olduğunu söyledi. Geçirdikleri süreci 'tüketiciye karşı dürüst olma, doğru fiyat, zamla değil verimlilikten kâr eden perakendecilik anlayışıyla marka kimliğine olan yatırım' olarak değerlendiren Orakçıoğlu, "İndirim çıkışında yeni sezonla uçurum gibi fiyat farkı oluyordu. İndirim ile tüketicimizin ihtiyacı olan ürünü doğru bedelle satmamız çarpan etkisi yaptı ve performansımız en üst düzeye çıktı" dedi. Orakçıoğlu, Giresun'daki üretim tesislerine ek olarak bu yıl 10 milyon TL yatırımla yeni fabrika kurduklarını kaydetti. Orakçıoğlu, "Yeni yatırımımızla bu yıl 500'ün üzerinde ek istihdam yaratarak, çalışan sayımızı 2 bin 300'e çıkarmayı hedefliyoruz" diye konuştu. Bu yıl 20 yeni mağaza açan Orka Holding, 3'ü yurt dışında 10 yeni mağaza daha açacak.

EN DEĞERLİ DAMAT

Orka Holding, marka kimliğine yaptığı yatırımın meyvelerini de topluyor. Orka'nın markaları Damat/Tween, Türkiye ürünlerinin ortalama ihracat kilogram fiyatını 100'e katladı. Türkiye'nin ihracat ürünleri ortalamasının kilogram fiyatı 1.5 dolar iken, Damat ve Tween'in yaklaşık 40 ülkeye ihraç ettiği ürünlerinin kilogram fiyatı 150 dolara ulaştı. Orakçıoğlu, "Bu, Türkiye ekonomisine katma değer yaratma çabamızın en büyük kanıtı niteliği taşıyor" dedi.