İndirim oyunu

Kış kendini yeni yeni hissettirirken yapılan yüzde 50'ye varan indirimler şaşırttı. Sektör yetkilileri, 'Birçok marka önce fiyat yükseltiyor, sonra da indirim yazısı asıyor. Kanmayın' dedi

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 02 Aralık 2013 Güncelleme 02 Aralık 2013, 02:03
İndirim oyunu

İÇİNDEKİLER

Perakenden giyim ve ayakkabı mağazalarındaki indirimler dikkat çekiyor. Kış mevsiminin kendini yeni yeni hissettirmesine rağmen, pek çok marka yeni sezon ürünlerinde yüzde 50'ye varan indirimler uyguluyor. Fiyatların yine de yüksek olduğunu söyleyen sektör temsilcileri ise, "Birçok marka önce fiyatları şişiriyor, sonra da üzerine 'Yüzde 50 indirimli etiketi' koyuyor. İndirim oyunu oynanıyor" yorumunu yaptı. Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Başkanı Bendevi Palandöken, sezon başındaki indirimlerle ilgili; "Maalesef bu bazı perakendecilerin pazarlama tekniği. Önce fiyatları bindiriyorlar sonra da indiriyorlar. Vatandaşı kandırıyorlar" dedi.

ETİKETLE OYNANIYOR
Müşteriyi mağazaya çekmek için yanıltıcı indirim yapıldığını kaydeden Palandöken, "Hiçbir üründe yüzde 50 kâr marjı olması mümkün değil. Bu da ürünlerin gerçek fiyatlarıyla oynandığını gösteriyor. Dünyanın hiçbir yerinde de 12 ay indirim diye bir şey yok" şeklinde konuştu. Arow ve Denge Grup CEO'su Selim Taşkın da, perakendecilerin indirim yapma şeklinde sıkıntı olduğunu söyleyerek, "Bazı firmalar sezona çok yüksek fiyattan giriş yapıyor. Birkaç hafta sonra da indirime gidiyor. Kimileri de fiyatı şişirip sonra indirim uyguluyor" dedi. Bunları daha çok dünyaca ünlü markaların yaptığını vurgulayan Taşkın, şöyle konuştu: "Sadece tüketiciyi psikolojik olarak etkileyip mağazaya çekmeye çalışıyorlar. Ortada gerçek bir indirim yok. Böyle indirime vatandaş kanmasın."

MARKALARIN FASON SKANDALI
TESK Başkanı Palandöken, yapılan sözde indirimlerin yanı sıra, bazı markaların bir de fason üretim oyunu ile tüketiciyi yanılttığını vurguladı. Palandöken, şunları kaydetti: "Birçok marka ürünlerinin bir de fasonunu ürettiriyor. Ürün ve modeller iki kalite halinde yapılıyor. Bunu ucuza satabilmek için yapıyorlar. İndirimli olarak bu ikinci kalite ürünleri vitrine çıkarıyorlar. Çünkü aynı kalitedeki ürünü yarı fiyatına satabilmeleri mümkün değil."

'2 AYDA BİR ETİKETLER DEĞİŞİYOR'
"Eylül ayında dünyaca ünlü bir markadan kızıma elbise aldım. Markada yüzde 30 indirim vardı. 100 liralık elbiseyi 70 liraya aldım. Kasım sonunda aynı elbiseden hediye olarak tekrar almak için mağaza gittim. Yine yüzde 30 indirim vardı. Ancak aynı ürünün üzerinde 130 liralık etiket vardı. İndirimli olarak 100 liraya geliyordu. Markalar bizi kandırıyor." Ö.K.

FİYATLAR ŞAŞIRTTI
"Oğluma kışlık mont bakmak için bir mağazaya girdim. Dışarıda yüzde 50 indirim yazıyordu. Beğendiğimiz montun fiyatını görünce şaşkına döndük. Montun indirimli hali bile 350 liraydı. Bu nasıl indirim, hiç anlam veremedik." H.B.

SADECE 5 ÜRÜNDE
"Mağazanın vitrininde yüzde 40 indirim yazılıydı. İçeriye girip, ürünlere baktım. 'Bunlar indirimli fiyatlar mı?' diye sorduğumda, yüzde 40 indirimli olarak sadece 5 adet ürün gösterdiler. Mağazaya müşteri çekebilmek için indirim oyunu oynuyorlar." L.A.

ÖZLEM KAMER TERCANLI