Boğazlar kurtuluyor
Dünyanın dev enerji şirketlerinin yöneticileri Boğazlar'daki tanker trafiğini İstanbul'da masaya yatırdı; taşınan petrolün alternatif hatlara yönlendirilmesi için fikir birliği oluştu
Giriş Tarihi:
Meksika Körfezi'ndeki çevre felaketinden sonra gözler, dünyanın en riskli petrol taşıma bölgeleri arasında gösterilen İstanbul ve Çanakkale Boğazı'na çevrilirken; dün tarihi bir adım atıldı. Boğazlar'ı kurtaracak operasyonun ilk aşaması olan uluslararası zirve, aralarında BP, Exxon, Chevron, Rosneft ve ENİ'nin de bulunduğu 18 enerji şirketi ile 7 ülkenin temsilcilerinin katılımıyla İstanbul'da yapıldı. Zirvede, Boğazlar'ın artan tanker trafiğini taşımayacak duruma geldiği vurgulanırken, somut eylem planı için fikir birliği oluşturuldu. Toplantıda ayrıca olası bir kazanın İstanbul'a vereceği zarar kadar, küresel enerji ulaşımının tıkanmasıyla dünya ekonomisini tehdit edeceği vurgulandı. Enerji Bakanı Taner Yıldız, petrol geçişinin düzenlenmesine ilişkin düğmeye bastıklarını belirterek, "Artık süreçten sonuç alamamak gibi bir alternatifimiz yok" dedi. Çevre Bakanı Veysel Eroğlu da, "13 milyon nüfuslu bir şehri riske sokamayız" şeklinde konuştu.
SAMSUN-ADANA CEYHAN'A DESTEK
Samsun-Adana-Ceyhan ve Burgaz-Dedeağaç gibi alternatif projelerdeki ilerlemeler sayesinde zirvenin düzenlendiğini anlatan Enerji Bakanı Taner Yıldız, "Biz bir gemiye 'geçemezsiniz' demiyoruz. Bakü-Tiflis-Ceyhan boru hattı yapılmamış olsaydı, şu anda Boğazlar'dan günde 18 değil, 24-25 tanker geçiyor olacaktı" dedi. Zirveye katılan Rusya'nın 2 enerji devi Transneft ve Rosneft, Boğazlar'da geçişi by-pass edecek Samsun-Adana-Ceyhan Petrol Boru Hattı'na tam destek verdi.
BAKANLAR TEHLİKEYİ RAKAMLARLA ANLATTI
*İstanbul Boğazı'nda son 10 yılda 11 büyük kaza meydana geldi.
*Son 15 yılda 115 bin ton petrol denize döküldü.
*Boğazlar'dan geçen ham petrol ve türevi maddelerin toplamı 2 boru hattı kadar.
*Geçen yıl 51 bin 422 gemi İstanbul Boğazı'ndan geçti.
*Bu, Panama Kanalı'ndan geçen gemi sayısının 4, Süveyş Kanalı'nın 3 katı.
*Geçiş yapan gemilerin yüzde 80'i eski tanker.
SAMSUN-ADANA CEYHAN'A DESTEK
Samsun-Adana-Ceyhan ve Burgaz-Dedeağaç gibi alternatif projelerdeki ilerlemeler sayesinde zirvenin düzenlendiğini anlatan Enerji Bakanı Taner Yıldız, "Biz bir gemiye 'geçemezsiniz' demiyoruz. Bakü-Tiflis-Ceyhan boru hattı yapılmamış olsaydı, şu anda Boğazlar'dan günde 18 değil, 24-25 tanker geçiyor olacaktı" dedi. Zirveye katılan Rusya'nın 2 enerji devi Transneft ve Rosneft, Boğazlar'da geçişi by-pass edecek Samsun-Adana-Ceyhan Petrol Boru Hattı'na tam destek verdi.
BAKANLAR TEHLİKEYİ RAKAMLARLA ANLATTI
*İstanbul Boğazı'nda son 10 yılda 11 büyük kaza meydana geldi.
*Son 15 yılda 115 bin ton petrol denize döküldü.
*Boğazlar'dan geçen ham petrol ve türevi maddelerin toplamı 2 boru hattı kadar.
*Geçen yıl 51 bin 422 gemi İstanbul Boğazı'ndan geçti.
*Bu, Panama Kanalı'ndan geçen gemi sayısının 4, Süveyş Kanalı'nın 3 katı.
*Geçiş yapan gemilerin yüzde 80'i eski tanker.