Kamara şakası

İkinci Titanik faciası ucuz atlatıldı. İtalyan yolcu gemisi kayalıklara çarpınca elektrik sistemi kesildi. Bu nedenle bütün kamaraların kapısı otomatik olarak kilitlendi. 4 bin 200 yolcu mavi derinlikte kurtarılmayı bekledi

Kaynak Gazete
Giriş Tarihi:
Kamara şakası

Dünya önceki gün İtalya'nın batısındaki Giglio Adası'ndan gelen haberle tarihi bir faciayı ikinci kez yaşadı!
Zira mavi sular, 100 yıl sonra Titanik dehşetinin benzerine sahne oldu. 4 bin 200 yolcusu bulunan Costa Concordia adlı lüks yolcu gemisi, kayalıklara çarparak yan yattı. Kaza şans eseri ucuz atlatılırken dün de arama kurtarma faaliyetleri devam etti. 9 Türk yolcu sağ kurtulurken 3 yolcu yaşamını yitirdi, 17 kişinin ise hala kayıp olduğu belirtildi.

İLK ÖNCE KAPTAN KAÇTI
Olayla ilgili soruşturma sürerken bir mürettebat ve Güney Koreli yeni evli genç bir çift, kazadan 30 saat sonra sağ olarak kurtuldu. Güney Koreli çift, geminin alt kısmındaki kamaralarında bulundu. Yapılan teknik incelemede ise korkunç bir bilgi ortaya çıktı. İddiaya göre gemi kayalıklara çarpınca, elektrik sistemi kesildi. Bunun üzerine elektronik sistemle açılan kamaralar anında kilitlendi. Ve bu nedenle çok sayıda yolcu, kamaralarından çıkamadı. Gemideki arama kurtarma çalışmaları sürerken kazadan sonra ilk olarak kaptanın gemiyi terk ettiği belirlendi. Kaptanın savunması ise faciadan beterdi. Kaptan ifadesinde "Bölge haritalarında geminin çarptığı kayalık yoktu" dedi. Kazayla ilgili bir diğer iddia da karadan geldi. Geminin ada sakinlerini selamlamak için karaya çok fazla yaklaştığı, bu sırada da hatalı manevra yaparak kayalıklara çarptığı öne sürüldü. Kazanın gerçek nedeni ise kara kutunun bulunmasından sonra ortaya çıkacak.

SİCİLİ KABARIK...
Öte yandan bu kaza Costa Concordia'nın karıştığı ilk olay değil. Gemi, 22 Kasım 2008'de de bir limanın duvarına çarptı. 2005 yılında 450 milyon euro maliyetle İtalya'daki Fincantieri Sestri tersanesinde inşa edilen Costa Concordia, Avrupa'nın birçok limanına misafir olmuştu. Avrupa'nın en büyük gemilerinden biri olan Costa Concordia, 290 metre uzunluğunda ve 114 groston ağırlığında.

MARMARİS'E SIĞINMIŞTI
İtalya'da karaya oturarak yan batan dev yolcu gemisinin yolu, Türkiye'ye de düşmüştü. İzmir'den hareket eden ve Rodos'a gitmek için yola çıkan Costa Concordia, 15 Ocak 2009'da kötü hava koşulları nedeniyle Marmaris Limanı'na demirlemişti. Gemide bulunan 3 bin 185 yolcu ile 1022 personel gemiden inmemişti. Hava şartlarının düzelmesinin ardından gemi Güney Kıbrıs'a doğru yol almıştı.

KABUS GiBi...
Dakikalar ilerledikçe kamaralarda bulunan yolcular da adım adım ölüme gidiyordu.

KAZA ÜSTÜNE KAZA
İtalya'daki gemi kazası ile ilgili soruşturma devam ederken bir kaza da İrlanda'da meydana geldi. İrlanda açıklarında bir yük gemisi battı. Gemide bulunan 1 mürettebat kurtarılırken, 5 kişi ise mavi sularda kayboldu.

"YİNE GİDECEĞİM"
Kazadan kurtulan Türkler arasında 3 yıl önce evlenerek Avusturya'ya yerleşen İzmirli Efe Zenginobuz'un da olduğu ortaya çıktı. Eşi ve oğluyla sağ kurtulan Tekirdağlı Hasan Filiz ise "Bu yolculuğa çıktığımız için pişman değilim. Ailemle birlikte yine gideceğiz" dedi.