Herkese çağrı var
Türkiye'de hızla büyüyen çağrı merkezleri gençler için iş kapısı olmayı sürdürüyor. Emeklisinden ev hanımına, öğrencisinden üniversite mezununa kadar her kesimden 70 binden fazla kişi sektörde iş buldu
Giriş Tarihi:
Son dönemde en hızlı büyüyen sektörlerin başında çağrı merkezleri geliyor. Birçok firma çağrı merkezleri aracılığıyla müşterilerine daha hızlı ve etkin ulaşmaya başladı. Çağrı merkezlerinin öneminin artması yeni bir iş kapısını da açtı. Emeklisinden ev hanımına, öğrencisinden üniversite mezununa kadar herkes, çağrı merkezlerinde iş buluyor. Türkiye'de irili ufaklı bin 100 tane çağrı merkezi olduğunu belirten Tempo Çağrı Merkezi Genel Müdürü Cemal Akar kendileri gibi bin koltuk ve üzeri firmaların pazar ortalamasından daha hızlı büyüdüğünü söyledi. Geçen yıl sektörün yüzde 6-7 büyüdüğünü ifade eden Akar, buna rağmen kendilerinin yüzde 40 büyüdüklerini ifade etti. Akar, "Çağrı merkezi sektöründe toplam iş hacmi büyüklerde konsolide oluyor. Türkiye'deki 1100 çağrı merkezinden 5-6 tanesi bu etkiden faydalanıyor. Tempo da bunlardan biri" dedi.
YABANCI DİL ÖNEMLİ
Uluslararası firmaların Türkiye'de çağrı merkezi kurması için yabancı dilin önemini vurgulayan Akar, "Küresel ölçekte hizmet verebilmenin önündeki en önemli engel yabancı dil bilen personel sayısının az olması" dedi. Akar Batman'da açacakları yeni merkezler 1200 olan eleman sayılarını 2 bine çıkartacaklarını sözlerine ekledi.
RAKAMLARLA SEKTÖR
Çalışan sayısı 2012'de 67 bin kişi iken 2013'de 70 bin 200 oldu. Çağrı merkezlerindeki koltuk sayısı 58 bin 200'den 2013'de 67 bin 500'e çıktı. Çalışanların yüzde 62'si kadın 30 yaş üzeri çalışan oranı yüzde 19. Yüksek okul mezunlarının oranı yüzde 28.
YABANCI DİL ÖNEMLİ
Uluslararası firmaların Türkiye'de çağrı merkezi kurması için yabancı dilin önemini vurgulayan Akar, "Küresel ölçekte hizmet verebilmenin önündeki en önemli engel yabancı dil bilen personel sayısının az olması" dedi. Akar Batman'da açacakları yeni merkezler 1200 olan eleman sayılarını 2 bine çıkartacaklarını sözlerine ekledi.
RAKAMLARLA SEKTÖR
Çalışan sayısı 2012'de 67 bin kişi iken 2013'de 70 bin 200 oldu. Çağrı merkezlerindeki koltuk sayısı 58 bin 200'den 2013'de 67 bin 500'e çıktı. Çalışanların yüzde 62'si kadın 30 yaş üzeri çalışan oranı yüzde 19. Yüksek okul mezunlarının oranı yüzde 28.