Avrupa kıskandı vize engeli koydu

Yurt dışında büyüyen Türk markası Damat Tween, Avrupalı rakipleri tarafından kıskanılıyor. Orakçıoğlu, 'Açtığımız mağazaları kuracak ekiplere vize engeli çıkarılıyor' dedi

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 04 Kasım 2011 Güncelleme 04 Kasım 2011, 00:00
Avrupa kıskandı vize engeli koydu

İÇİNDEKİLER

Erkek giyim markası Damat Tween, yurt dışı atağına kalktı. 30 ülkede 50 mağazası olan Damat, yıl sonuna kadar içeride ve dışarıda mağaza sayısını 180'e çıkaracak. Damat'ın 2016 planında ise yurt dışı mağaza sayısı 622, ciro 385 milyon dolar olarak belirlendi. ORKA Grup Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ve Genel Koordinatör Osman Arar, gazetecilerle bir araya gelerek çalışmalarını anlattı. Orakçıoğlu, Damat Tween'in global bir marka olarak büyüdüğünü söyledi. 2016'ya kadar 5 yıllık çalışma hazırladıklarını belirten Orakçıoğlu, 5 yıl sonra toplam bin 40 mağaza ile 757 milyon dolar satış geliri hedeflediklerini kaydetti. Orakçıoğlu, yurt dışında büyümelerinin önüne AB ülkelerinde vize engeli konulduğunu aktardı. Orakçıoğlu şöyle konuştu: "Yurt dışında mağazalarımızı kuracak ekipler için önümüze vize bariyeri konuluyor. Zamanında yetiştiremiyoruz. Ürünlerin serbest dolaşımı önemli değil, onlara değer katacak ekibi gönderemiyoruz. Biz büyüdükçe eşitlik, adalet bozuluyor."

HEDEF ROMANYA
Orakçıoğlu, üretimlerinin yüzde 100'ünün yerli olduğunu, bunun da kendilerine büyük avantaj sağladığını vurguladı. Romanya'daki çalışmaları aktaran Osman Arar ise bu ülkede büyük ilgi gördüklerini belirtti. Arar, Romanya'da 'en şık erkekler' yarışmasında ilk 3'e giren ünlülerin Damat giydiğini kaydetti. Arar, ülkede her kente mağaza açacaklarını bildirdi.

EKONOMİ SERVİSİ