MAİL ORTAYA ÇIKTI
Maaş artışı talebinin, yabancı uyruklu bir pilotun şirketin insan kaynaklarına attığını sandığı, ancak bütün uçuş ekibine gönderdiği elektronik posta ile ortaya çıktığı iddia edildi. Boeing 777 tipi uçaklarda kaptan olarak görev yapan yabancı pilot yazısında; TL'nin 2015'ten beri yaklaşık yüzde 40 değer kaybettiğine ve yüksek enflasyonun da kayba neden olduğuna dikkat çekti. Meslektaşlarının ayrılmayı düşündüğünü belirten yabancı pilot; en az yüzde 30 ücret artışı, maaşların euro ve dolar cinsinden ödenmesi ya da euro ve dolar artışlarına karşılık olacak otomatik bir TL devalüasyon tazminatı, gurbetçi pilotlar ile Türk pilotlar arasındaki ücret farkının göz önünde bulundurulması gibi önerilerde bulundu. Elektronik postayı Türk pilotlar, kendi memleketlerinde, yabancı pilotun programlarda ve ödemelerde farklı uygulamayapılması konusundaki düşüncelerine tepki gösterdi. Öte yandan zaman içinde Türk Hava Yolları yabancı pilot sayısını 765'lerden 500'lere indirdi.
ÇALIŞAN SAYISI 3'E KATLANDI
Ülkemizde 2003 yılından itibaren yapılan yasal düzenlemeler sonrasında, havacılık sektörü hızla büyüdü. 2003 yılında sektörde yaklaşık 65 bin kişi istihdam edilirken, bu sayı bugün 192 bine ulaştı. Türkiye geneli havalimanları iç hat yolcu trafiği yüzde 8.6 artışla 10 milyon 130 bin 292, dış hat yolcu trafiği ise yüzde 24.6 artışla 9 milyon 693 bin 51 oldu.