Piyasa seçimden korkmuyor

AK Parti ile CHP arasındaki görüşmeler sonrasında seçim kararı çıkmasıyla yeni bir piyasa operasyonu başlatıldı ama netice alınamadı. Piyasa; muhalefetin aksine seçim korkusu yaşamazken, kıyamet bekleyenleri yanılttı. Dolar düştü ve 2.82'den kapandı.

Son dönemde her karar öncesi piyasalarda başlatılan oyun yine tutmadı. AK Parti ile CHP arasındaki koalisyon görüşmelerinin seçim kararıyla sonuçlanması sonrası piyasalarda 'kıyamet senaryoları' yazanlar yine yanıldı. Önceki gün yapılan açıklamaların hemen ardından başlayan sert satış dalgası, kısa sürede durdu. Dün de piyasalarda sakinlik hakimdi. Dolar önceki gün kapandığı 2.83 lira seviyelerinden geri döndü. Oysa seçim olursa Borsa İstanbul'un yüzde 20 düşeceği, doların 3 lirayı geçeceği algısı yayılmaya çalışılıyordu.

EKONOMİ ÇOK SAĞLAM

Kararın açıklandığı önceki gün; güne 2.78 lira seviyelerinden başlayan dolar, açıklamalarla 2.8274 liraya çıktı ve günü 2.8340'tan kapattı. Dün ise sakin bir seyir izleyen piyasalar, beklenenin aksine panik yaşamadı. Güne 2.83 liradan başlayan dolar, yatay bir seyir izledi. Bir ara 2.84'e çıksa da dünkü kapanış 2.82 liradan oldu. Uzmanlar, bir süredir erken seçimin satın alınmaya başlandığını, bu yüzden panik havası yaşanmayacağını belirtiyor. Ekonomistler ,bu tür olaylarda piyasaların sakin olmasının ve tüm müdahalelere rağmen panik yaşanmamasının Türk ekonomisinin temellerinin sağlamlığından kaynaklandığını ifade ediyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.