First class ölüm

Uçak kazası deneyinde ilk 11 sıradakiler hemen öldü, arkadakiler kurtuldu 'Büyük para verilen first class koltuklar arkaya mı taşınıyor?' tartışması çıktı

Daha çok para verip uçaklarda ön sıralardaki koltukları alan zengin yolcuların hayatı tehlikede... ABD'li uzmanların yaptığı bir deneyde, uçak kazasında kurtulma şansı hiç olmayanların ilk 11 sıradaki yolcular olduğu anlaşıldı. Uzun uçuşlardaki 'first class' ve diğer uçuşlardaki 'business' koltukların biletleri 'ekonomi' sınıfına göre 2-3 katı fiyata satılıyor. Yolcular bu paraları hem rahat bir uçuş, hem de güvende olmak için ödüyor. Fakat son deney bunun tam aksini gösterdi.
ZENGİNLER ARKAYA MI?
ABD'nin Massachusetts Teknoloji Enstitüsü ve Wayne Üniversitesi'nden bir ekip, Boeing 727 model bir uçakla 1.6 milyon dolara mal olan bir kaza deneyi yaptı. 170 kişilik yolcu uçağı, kukla yolcularla havalandı. Değişik pozisyonlarda oturtulan yolcuların olduğu uçak, uzaktan kumanda ile Meksika'da bir çöle, kazaların yüzde 80'inde görülen burun üstü çakılarak düşürüldü. Uçak 9 saniyede parçalanırken, kokpit ana gövdeden ayrıldı. Uçağın ön bölümü parçalandı, arka bölümü ise sağlam kaldı. Kaza deneyinde, ilk 11 sıradaki yolcuların kurtulma şansının hiç olmadığı ortaya çıktı. Özellikle ilk 5 sıranın çarpmayı yer çekimi kuvvetinin 12 katında hissettiği anlaşıldı. Çarpmanın şiddeti arkaya doğru ise azalıyor. Orta sıradakiler 9, arkadakiler 6 kat hissediyor. Kokpit arkasının en tehlikeli kısım olduğunu söyleyen bu test ile 'first class' ve 'business' koltukların arkaya taşınıp taşınmayacağı tartışma konusu oldu. Koltuk aralıkları fazla olduğu ve kişiye özel hizmetin ön plana çıktığı ön sıralar için yüksek ücretler ödeyen kesimin bilet iptalinden çekinen havayolu firmalarının
UÇAĞI PARÇALADILAR
Meksika çöllerinde yapılan deneyde, uzaktan kumanda ile yere çakılan yolcu uçağında ön bölüm hemen ayrılarak parçalandı. Uçağın arka bölümü ise sağlam kaldı. Uzmanlar, koltuk seçimi yapılırken acil çıkış kapılarına yakın olanların tercih edilmesini öneriyor. Ayrıca obez ve yaşlıların daha kısıtlı hareket edecekleri göz önüne alınarak, onların oturdukları yerlere dikkat gerekiyor. Bunun yanında ince giyinmemek de bir tedbir.
MENDERES ARKADA KURTULDU
Uçak Teknisyenleri Derneği Onursal Başkanı ve airporthaber yazarı Sefa İnan, 1959'da merhum Başbakan Adnan Menderes'in de sağ kurtulduğu uçak kazasında arka bölümde oturduğunu hatırlatarak, deneyle ilgili TAKVİM'e şunları söyledi: "Uçağın o anki pozisyonu önemli. Düz uçuşta ya da alçalıştayken düşerse uçağın aerodinamik yapısı gereği burun üzeri çakılması olağandır. Flap ve stabilize açıları da düşüşte çok önemli. Bu deneydeki gibi bir kazada buruna denk gelen ilk 10-15 sıranın hayatta kalması zor, arkada oturanların şansı daha yüksek. Deneyin doğruluğu güçlü bir ihtimal. Ancak uçağa 'düştü mü, düşecek mi?' diye binmek de doğru değildir."
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.