Kırmızı kart!

Müşterisinin kart iptali, limit azaltma taleplerini yerine getirmemek için bin dereden su getiren bankalara, fren geldi. Bankalar 7 günde talebi gerçekleştirmek zorunda olacak

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 31 Mart 2017 Güncelleme 31 Mart 2017, 01:50
Kırmızı kart!

İÇİNDEKİLER

Tüketici şikayetlerinde ilk sırada yer alan bankalar, binbir türlü uygulamaları ile müşterileri bezdiriyor. Vatandaşlar özellikle kredi kartları ile ilgili sorun yaşıyor. Bankalar, müşterinin kredi kartı iptali, limit azaltımı gibi taleplerini yerine getirmemek için işi yokuşa sürüyor. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) da bu şikayetleri dikkate alarak yeni düzenlemelere imza atıyor.

BELGE VERİLECEK
Kurum tarafından hazırlanan ve resmi internet sitesinden duyurulan taslağa göre; artık bankalar, müşterinin kullanılabilir kart limitinin azaltılmasına, kartın iptal edilmesine ve sözleşmenin feshine ilişkin yaptığı talebi en geç 7 gün içinde yerine getirmek zorunda olacak. Böylece bankalar işi yokuşa süremeyecek, türlü bahanelerle müşteriyi oyalayamayacak. Banka, müşterinin talebini bir hafta içerisinde hayata geçirecek. Süre sınırına uymayan banka, cezayla karşılaşacak. Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik Taslağı'nda ayrıca, "Şubeler kanalıyla yapılan kullanılabilir kart limitinin azaltılmasına veya kart iptaline ilişkin taleplerde, bu talebin hangi tarihte alındığına dair şube yetkililerince imzalanmış bir belgenin veya doldurulan limit azaltma ya da iptal talep formunun bir örneğinin kart hamiline verilmesi zorunludur" denildi.

SIKINTI SONA ERECEK
Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Bülent Deniz, bankaların tüketicilerden gelen tüm talepleri karşılamakla yükümlü olduğunu belirterek, "Uygulamada özellikle kredi kartı iptalleri ile ilgili tüketicinin sıkıntı yaşadığını görüyoruz. Bankalar bu talepleri sümen altı ederek, tüketicinin talebini yerine getirmiyor. Kendi çıkarları doğrultusunda hareket ediyor" dedi. BDDK'nın taslağını olumlu bulduğunu anlatan Bülent Deniz, bir sonraki adımın müşteri hizmetlerinden yapılan iptal, limit azaltımı taleplerinin de karşılanması olmasını temenni ettiğini söyledi.