Aldıkları ücret ve komisyonlarla vatandaşı bezdiren bankalar, tatlı kazançtan vazgeçmek istemiyor.
Türkiye Bankalar Birliği (TBB), yeni düzenlemeler hayata geçiriyor. Ancak bu düzenlemeler, vatandaşın yükünü hafifletmiyor, müşterinin onayının alınmasını ve bilgilendirilmesini esas alıyor. Yarından itibaren uygulamaya geçecek tebliğler, şu düzenlemeleri içeriyor: Bireysel bankacılık işlemleri sözleşmesi imzalandıktan sonra, sözleşmeye konu tüm bankacılık ürün ve hizmetleri için
ayrı birer form düzenlenecek. Bu formlarda müşteriden tahsil edilecek
faiz, ücretlerle ilgili bilgiler yer alacak. Formların bir nüshası müşteriye verilecek. Böylelikle müşteriler, o ürünle ilgili oluşan toplam masraflardan haberdar olacak. İmzalanan sözleşmeye konu olan bir ürünün kullanılmaya başlanmasından önce, müşterinin talebinin alınması zorunlu hale getirildi. Faiz ve ücretlerdeki değişikliklerin müşteriye
en az 30 gün önce etkin bir yolla bildirilmesi zorunlu hale getirildi. Tüketici 15 gün sonrasına kadar vazgeçme hakkı kullanabilecek.
2 BiN LiRA SINIRI
Müşteri şikayetleri hakem heyetinin çalışma esasları da şöyle düzenlendi: Yeni hakem heyetlerinde,
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu ile
TBB temsilcileri de görev alacak. Heyetlerin
2 bin liraya kadar müşteri lehine verdikleri kararlara bankalar için uyma zorunluluğu getirildi.
Sözleşmeler Tebliği'ne aykırı işlem yapılmasından kaynaklandığı tespit edilen başvuruların değerlendirilmesinde ise, başvurunun müşterine lehine sonuçlandırılması esas oldu. Başvuru süresi
2 yıla çıkartıldı.