Çok pis araştırma!

Başkent Üniversitesi, 'Yeterince temiz miyiz' araştırması yaptı: Katılımcıların yüzde 70'i sabahları yüzünü, yüzde 58'i ise tuvaletten sonra ellerini yıkamıyor

Temizlikte sınıfta kaldığımız, bilimsel olanak kanıtlandı. Başkent Üniversitesi, "Yeterince Temiz miyiz?" başlıklı araştırma yaptı. 9 bin kişi üzerinde yapılan araştırmada, el-yüz ve tuvalet temizliği gibi günlük alışkanlıklar sorgulandı. Başkent Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Simten Malhan'ın önderliğindeki araştırmadan şaşırtıcı sonuçlar çıktı. Katılımcıların yüzde 70.5'i sabah kalktığında elini yüzünü, yüzde 61.1'i dışarıdan eve döndüğünde ellerini yıkamadığını belirtti.
SİFON ÇEKMEDEN ÇIKIYORLAR
Katılımcıların yüzde 76.9'u tuvalete girmeden, yüzde 58.2'si çıktıktan sonra ellerini yıkamadığını, yüzde 87.1'i tuvalete girmeden önce ve yüzde 8.9'u çıktıktan sonra sifonu çekmediğini söyledi. Araştırma, özellikle 15- 44 yaş grubunun, diğerlerine göre temizlik konusunda daha duyarlı olduğunu, eğitim düzeyi yükseldikçe temizliğe verilen önemin arttığını gösterdi. Prof. Dr. Malhan, hijyene verilecek önemle birçok hastalığın bulaşmasının önlenebileceğini vurgulayarak, "Ortalama 20 saniyede el yıkanabilirken, çok küçük maliyetlerle çok büyük hastalıkların önüne geçilebileceği göz ardı edilmemeli" dedi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.