12 milyar dolarlık maç

Amerikan futbolunun finali 'Super Bowl'da bu yıl 12 milyar dolarlık bir pasta paylaşıldı... Reklam kuşağı için mücadelede 35 dakika elektrikler kesildi

Amerikan Ulusal Futbol Ligi'nde (NFL) 'Super Bowl' olarak adlandırılan şampiyonluk maçını, San Francisco 49ers'ı 34-31 yenen Baltimore Ravens kazandı. Ancak final maçına damgasını vuran olay kuşkusuz 35 dakikalık elektrik kesintisi oldu. İddialara göre, elektrik kesintisi yoğun reklamların yayınlanması için kurgulandı. Bu iddianın ne kadarının gerçek olduğu bilinmez ama 'Super Bowl'da 30 saniyelik bir reklam yayınlatmak isteyen şirketin, en az 4 milyon dolar ödediği belirtildi. Amerika'nın en popüler finali olan 'Super Bowl'da 12 milyar dolar harcandığına dikkat çekildi. Ekonomide önemli bir yere sahip olan final maçını, dünyada 1 milyar kişi evinde canlı olarak izledi. Katrina kasırgasında büyük zarar gören New Orleans'ta oynanan maçın, kent ekonomisine de 1 milyar dolarlık bir katkı sağladığı ifade edildi.
70 bin kişinin statta izlediği Super Bowl, ABD'li R&B şarkıcısı Alicia Keys'in Amerikan Milli Marşı'nı okumasının ardından başladı. Normal sezonu binde 625 galibiyet oranıyla AFC'de 4'üncü bitiren Ravens, normal sezondaki galibiyet oranı binde 719 olan Ulusal Futbol Konferansı'nın (NFC) 2'ncisi 49ers'i devirmesi olağan karşılandı. Devre arasında konser veren Beyonce'a Destiny's Child grubundan arkadaşları Kelly Rowland ve Michelle Williams da eşlik etti. Beyonce, konserin tüm masraflarını cebinden karşıladı.
İŞTE SÜPER FİNALİN DOLAR KARŞILIĞI:
14 milyon kilo avakado salatası (140 milyon dolar) n 1,2 milyar tavuk kanadı (1 milyar dolar)
100 milyon şişe içecek ( 2 milyar dolar) n 700 bin televizyon satışı ( 3 milyar dolar)
40 milyon pizza (1 milyar dolar) n Reklam gelirleri: (1 milyar dolar)
15 milyon kutu fıstıklı kuruyemiş (150 milyon dolar) n Super Bowl sponsorları (2 milyar dolar) n Stadyum, televizyon ve GSM gelirleri. (1 milyar dolar)
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.