Arçelik motoruyla yola çıkacak
Tofaş ve Arçelik, elektrikli araçlar için motor geliştirecek. %100 Türk malı elektrikli motor, Tofaş'ın ürettiği Fiat ticari araçlarda kullanılacak
Giriş Tarihi:
Güncelleme Tarihi:
Fiat'ın ticari versiyondaki ilk elektrikli
aracı Doblo EV'i geliştiren Tofaş, şimdi de yüzde 100 yerli elektrik motoru üretmek için
harekete geçti. Tofaş, elektrikli motor için Arçelik'le işbirliği yaptı. Türk mühendislerin Arçelik'te geliştireceği motor, Tofaş'ın üreteceği elektrikli
araçlarda
kullanılacak.
YERLİLEŞTİRME ŞART
Arçelik'in elektrik motorları alanında tecrübesi bulunduğunu söyleyen Tofaş CEO'su Ali Pandır, Arçelik ile elektrik motoru geliştirilmesi için ortak bir çalışma yapacaklarını kaydetti. Yerli motor ve akü olmadan Türkiye'de elektrikli
araç üretiminin fizıbl olmadığının altını çizen Pandır, "Akü ve motor geliştirilmemesi halinde Türkiye'nin şu anda eriştiği yüzde 70'ler civarındaki katma değer yüzde 15'lere iner. Muazzam katma değer kaybı olur" dedi.
Motor dışında
elektronik kontrol ünitesi için de bir proje başlattıklarını ifade eden, Pandır, akü
konusunda ise tüm üreticilerin birleşip rekabet öncesi işbirliği olarak akü geliştirilmesinin en doğru
yol olduğunun altını çizdi. Elektrikli Doblo'yu Bursa Ar-Ge tesislerinde 6 ayda geliştiren Tofaş, 2011 ortalarında
aracı
seri üretime alarak Avrupa pazarına ihraç etmeyi hedefliyor. Tofaş, iki adet elektrikli Doblo'nun prototip çin 40 milyon euroluk yatırım yaptı.
Aracın,
seri üretime geçebilmesi için yaklaşık bir 10 milyon euroluk daha yatırım gerekiyor. Fiat ile hafif ticari
araç
modellerinin elektrikli versiyonlarının geliştirilmesi
konusunda bir anlaşma yaptıklarını anlatan Pandır, "Bursa hafif ticari
araçta Fiat'ın Ar-Ge ve üretim üssü. Bu yüzden Fiat, elektrikli
modele ilişkin
araç geliştirilmesini Tofaş'a havale etti.
Türkiye'deki Ar-Ge teşviki de bunda etkili oldu" dedi. Elektrikli Doblo geliştirilmesinin Fiat'ın talebinden çok Tofaş'ın proaktif davranmasıyla mümkün olduğunu anlatan Pandır, Fiorino'nun da elektriklisini geliştirmek için çalıştıklarını söyledi. Pandır, Avrupa'da özellikle posta idarelerinin, tarihi şehirlerin çevreci hafif ticari
araçlar
konusunda yılda 500 tane talebi bulunduğunu belirterek, Tofaş'ın bu talebi değerlendirmek istediğini söyledi. Pandır, ''Bu görev bize verilince zaten Ar-Ge departmanı böyle bir projeye başlamak istiyordu ve bu
aracı geliştirdi'' dedi.
DOBLO ABD İÇİN JOKER
Pandır, elektrikli Doblo'yu geliştirmelerinin bir başka nedenini de şöyle açıkladı: "Bizim, Fiat Doblo'yu ABD'ye ihraç etme planımız var. Fakat pazar gelişimi istediğimiz gibi olmadığı için şimdilik durdurduk. ABD'deki pazar tekrar o Fizibıl hale gelirse, oradaki gereksinimler mutlaka belli oranda
aracın elektrikli olmasını gerektiriyor. Elektrikli Fiat Doblo ileriye dönük bizim elimizde joker duruyor.''
YERLİLEŞTİRME ŞART
Arçelik'in elektrik motorları alanında tecrübesi bulunduğunu söyleyen Tofaş CEO'su Ali Pandır, Arçelik ile elektrik motoru geliştirilmesi için ortak bir çalışma yapacaklarını kaydetti. Yerli motor ve akü olmadan Türkiye'de elektrikli
Motor dışında
Türkiye'deki Ar-Ge teşviki de bunda etkili oldu" dedi. Elektrikli Doblo geliştirilmesinin Fiat'ın talebinden çok Tofaş'ın proaktif davranmasıyla mümkün olduğunu anlatan Pandır, Fiorino'nun da elektriklisini geliştirmek için çalıştıklarını söyledi. Pandır, Avrupa'da özellikle posta idarelerinin, tarihi şehirlerin çevreci hafif ticari
DOBLO ABD İÇİN JOKER
Pandır, elektrikli Doblo'yu geliştirmelerinin bir başka nedenini de şöyle açıkladı: "Bizim, Fiat Doblo'yu ABD'ye ihraç etme planımız var. Fakat pazar gelişimi istediğimiz gibi olmadığı için şimdilik durdurduk. ABD'deki pazar tekrar o Fizibıl hale gelirse, oradaki gereksinimler mutlaka belli oranda