Dünyayı 4 kez sardı

Devlet adamları ve sanatçıların tercihi Bisse, 41 yaşında. Firmanın ikinci kuşak temsilcisi Ahmet Onur Kefeli, ‘Şu ana kadar kullandığımız kumaşlar ile dünyayı 4 kez sarabiliriz’ dedi

Kaynak Gazete
Giriş Tarihi:
Dünyayı 4 kez sardı
1976 yılında kurulan, merhum Sakıp Sabancı'nın giydiği ve reklamını yaptığı gömlek markası Bisse, zamanla hazır giyimin önde gelen markalarından biri oldu. Bisse'nin ikinci kuşak temsilcisi Ahmet Onur Kefeli, geldikleri noktayı ve gelecekteki hedeflerini anlattı. 41'inci yıllarını kutladıklarını belirten Bisse Pazarlama Grup Başkanı Ahmet Onur Kefeli, bu yıl 41 mağazaya ulaşacaklarını söyledi. Kefeli, şu ana kadar Bisse ürünlerinde kullandıkları kumaşlar ile dünyayı 4 kez sarabileceklerini kaydederek, "Gömleklerimiz, pantolonlarımız, ceketlerimizde kullandığımız kumaşları arka arkaya eklesek, 160 milyon 300 bin metreyi bulur" dedi. Üretiminin tamamını Türkiye gerçekleştiren Bisse'yi bir dünya markası yapmak istediğini ifade eden Kefeli, şunları söyledi:

41'İNCİ YILA 41 MAĞAZA: Geçen seneye göre yüzde 21 büyüdük. Yurt içinde 32 mağaza ulaştık. 18 de yurt dışında mağazamız var. Toplam 450 noktada satışımız var. Yıl sonuna kadar 9 mağaza daha açarak 41 mağazaya ulaşacağız. Katar'a ciddi bir bütçe ile giriyoruz.

ÜNLÜLER GİYİYOR: Recep Tayyip Erdoğan, Abdullah Gül, meclisin yüzde 80'ini biz giydiriyoruz. Barack Obama, Nicolas Sarkozy, George Bush bizim gömleğimizi giydi. Özcan Deniz'i, Burak Özcivit'i giydirdik.

KEFEL İ ANAYASASI: Bir Kefeli Anayasamız var. Dışarıda 2 sene sigortalı çalışmadığımız takdirde hiçbir şekilde, şirkette yönetim kurulu üyesi olamıyoruz. Benim de 1.5 yılım daha var.

BABADAN OĞULA GİYDİRECEĞİZ: Babadan oğula giydirmek amacımız. B76 markamızla daha gençlere hitap ediyor. Kadınlara da ürün yapacağız ama biraz zamanı var. Bayanda gömlek ve bluz düşünüyoruz.

MAĞAZALARDA DUŞ VAR: Bizim için müşteri memnuniyeti çok önemli. Bizim reklamımızı müşteri yapıyor. VIP oda yaptığımız mağazalar var. Burada müşteri televizyonunu izleyebiliyor, duşunu alabiliyor, üstünü değiştirip gideceği yere gidiyor. Faksı, laptopu, interneti, telefonu herşeyi var.

TEKNOLOJİK DEVRİM: Türkiye'de ilk kez mağaza kartını Aplication olarak telefona yükledik.

SAKIP SABANCI'YA TEŞEKKÜRLER :
Sakıp Sabancı ABD'de ürünlerimizi görmüş, gelir gelmez 'Bisse'yi bulun' demiş. Bizi buldu ve bize destek olacağını söyledi. Sakıp Sabancı reklamlarımızda oynadı. Onun teminat mektubu ile ABD'de mağaza açabildik.

7-8 YAŞINDAN BERİ FABRİKADAYDIM
Babası Mustafa Kefeli'nin çok iyi bir öğretmen olduğunu söyleyen Kefeli, "7-8 yaşında arkadaşlarım havuza giderdi, beni babam fabrikaya götürürdü. Makinecilere 'Eti de kemiği de senin' diyordu. Bant arasında yere düşen kumaşları topluyordum. 18 yaşımda 6 ay da kuyumcuda çalıştım. Tüm gün cam temizliyordum. Babama o zamanlar kızıyordum ama şimdi teşekkür ediyorum. Beni çok iyi yetiştirdi" dedi.

ENGELLİ OLMAK ŞIK OLMAYA ENGEL DEĞİL
TÜRKİYE Omurilik Felçlileri Derneği (TOFD) ile işbirliği yapan firma, engellilere özel dikim tasarımlar hazırlıyor. "Engelli olmak şık olmaya engel değil" diyen Onur Kefeli, bir farkındalık yaptıklarını söyledi. Kefeli, yaşadığı bir olayı şöyle anlattı: "Omurilik felçlisi bir müşteri, bir yakınıyla mağazaya geldi. Kendisine göre de ürünlerin olduğunu söylediğimiz de, gözlerindeki mutluluğu görmek paha biçilemezdi. Kendisinin düşünüldüğünü görmesi muhteşemdi. Burada yaptığınız işin karlı karsız olmasının hiç önemi yok. Şu an 16 mağazamızda engellilere yönelik pantolon, gömlek ve ceket ürünlerimiz var. Tüm mağazalarımıza koleksiyonu yayacağız ve çeşidi de artıracağız."

Özlem KAMER TERCANLI