İstanbul'u Fransa'ya

Cannes'da düzenlenen MIPIM Fuarı'na, İstanbul maketi damgasını vurdu. İTO'nun sergilediği 96 metrekarelik dev maket, ses ve görüntü efektleriyle İstanbul'un 24 saatini izleyene yaşatıyor

İstanbul Ticaret Odası (İTO), Fransa'nın Cannes şehrinde bugün 26'ncı kez kapılarını açan dünyanın en büyük gayrimenkul fuarı MIPIM'de, 96 metrekarelik 'Yaşayan İstanbul Maketi'ni sergilemeye başladı. Bugüne kadar yapılmış en büyük İstanbul maketi olarak tasarlanan maket, MIPIM'in bu yılki konsepti olan 'dijital devrim'e de uygun olarak geliştirildi. Ses ve görüntü efektleriyle İstanbul'un 24 saatini yaşatacak olan maket, İTO girişimi ile kurulan 300 metrekarelik 'İstanbul Çadırı'nda sergileniyor.
KENTSEL DÖNÜŞÜM MAKETTE

İstanbul'un tarihi ve kültürel mekanlarının ve dev projelerinin yer aldığı makette ayrıca, kentsel dönüşüme öncülük eden ve eski İstanbul'u yeniden canlandırmak için harekete geçen Beyoğlu Belediyesi de başta kamu yatırımları olmak üzere 43 proje ile yer alıyor. İTO Başkanı İbrahim Çağlar, MIPIM 2015'te İstanbul'un simgeleşmiş tarihi mekanlarını, gayrimenkul ve altyapı projelerini İstanbul Çadırı'nda, üç boyutlu kent maketiyle tanıtarak bir ilke imza attıklarını söyledi. İstanbullu 380 bin şirketi temsil eden İTO'nun çatısında gayrimenkul ve inşaat sektöründe faaliyet gösteren 60 binden fazla şirket bulunduğunu belirten Çağlar, bu projeyle İstanbul'un ilk defa birebir ve canlı maketinin oluşturulduğunu açıkladı. Çağlar, şöyle konuştu: "Hareket, ışık, ses, görüntü efektleri ve İstanbul'un sembolik sesleri ile zenginleştirilmiş, hatta Boğaz'da yüzen gemilerin de yer alacağı maketimizle, yaşayan İstanbul'un 24 saatini gün içinde gerçekleştirilen şovlarla yansıtarak İstanbul'u ve ruhunu ziyaretçilerimizle paylaşıyoruz."
TÜRKİYE ÇIKARMASI

Bu yıl 26'ncısı gerçekleşecek dünyanın en büyük gayrimenkul fuarı MIPIM 2015'te 93 ülke, 21 bin ziyaretçi, 4 bin 500 yatırımcı, 2 bin 200 stant, bin 600 mimar, 370 siyasi lider, 3 bin 200 üst düzey yönetici bir araya gelerek sektörün rotasını belirleyecek. 13 Mart akşamına kadar devam edecek, 'Türkiye Pavyonu', 'İstanbul Çadırı' ve fuar alanında yer alan firma ve şehir stantlarımız ile ülkemizin temsil edileceği uluslarası platformda, Türkiye'nin geleceğine yön verecek projeler uluslararası yatırımcılara sunulacak. Yabancı yatırımcılara İstanbul'un yanı sıra Antalya, Ankara ve Balıkesir de tanıtılacak. Fuar alanında sergilenen maketler ve düzenlenen panellerle Türkiye'ye yatımın avantajları anlatılacak. Resmi MIPIM Açılış Kokteyli'nin ev sahibi de İTO ve Beyoğlu Belediyesi olacak. Kokteylde uluslararası yatırımcıya Türk tatları ve kültürüyle İstanbul anlatılacak. Fuarda toplamda 21 firma stant katılımı ile bin 200 metrekarelik bir alanda Türkiye'yi temsil edecek.
2 BİN 500 KONUTLUK VADİ

İTO'nun destekleriyle oluşturulan Türkiye çadırında, Türkiye'nin en büyük gayrimenkul projelerinden Vadistanbul da konumlanıyor. Ülkemizin en büyük karma projesi Vadistanbul Bulvar, MIPIM fuarında bu yıl da yerini alarak, vizyonu, konsepti ve büyüklüğü ile İstanbul'un marka değerine değer katmayı hedefliyor. 1.1 milyar dolarlık yatırım bedeliyle dikkat çeken Vadistanbul, 424 bin metrekare alan üzerinde geliştiriliyor. Bulvar, Vadistanbul'un ofis, alışveriş caddesi, AVM ve otelden oluşan etabı. Belgrad Ormanı'yla Maslak'ı birleştiren Vadistanbul'da; 2 bin 500 konut, 100 bin metrekarelik alışveriş merkezi, 760 metre uzunluğundaki cadde üzerinde yer alan cadde mağazaları, restoranlar, 300 bin metrekare ofis alanı ile 32 bin metrekare toplam alana sahip 5 yıldızlı otel bulunuyor.
NEF'TEN 300 MİLYAR DOLARLIK YEMEK

Geçtiğimiz 2 yıl fuarın açılışına sponsor olarak Türk misafirperverliğini dünyaya gösteren Nef, bu akşam da MIPIM'de yaklaşık 30 ülkeden 120'nin üzerinde yatırımcıyı özel bir yemekte ağırlıyor. Amerika, İtalya, Almanya, Fransa, Hollanda, Rusya, Kanada, İngiltere gibi ülkelerin yatırımcılarının buluşacağı özel yemekte katılımcılar 300 milyar dolarlık bütçeyi gayrimenkul portfolyolarına nasıl optimize edeceklerini tartışacak.
Rabun GÜRBÜZ


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.