Tüketici isyanda

Hakkını arayan tüketici, hakem heyetlerine koştu. Başvurular 1.5 milyonu geçti, en çok banka ücretlerinin iade edilmesi istendi. BDDK da bazı ücretler için devreye girecek

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 26 Aralık 2014 Güncelleme 26 Aralık 2014, 01:41
Tüketici isyanda

İÇİNDEKİLER

Bankaların 'dosya masrafı', 'komisyon' gibi kesintilerini geri almak isteyen vatandaşlar, hakem heyetlerine akın etti. Ücretlerin iadesi için yapılan girişimlerde talep patlaması yaşandı, hakem heyetlerine yapılan başvurular 1.5 milyonu geçti. Tüketiciler en çok bankacılık sektörünü şikayet ederken; dosya masrafı iadesine yönelik başvurular başı çekti. Hakem heyetleri başvuru yoğunluğu nedeniyle işlem yapamaz hale geldi. Bu yükü hafifletmek için Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu da (BDDK) devreye giriyor. Kurum, kredi sözleşmelerindeki komisyon, masraf ve benzeri isimler altındaki ücretleri ödemeyen bankalara yönelik şikayetlerde devreye girecek. Sorunun mahkemeye gitmeden çözümünü sağlayacak. BDDK, gerekli hallerde de ceza verebilecek.

SAYILARI ARTACAK
Hükümet'in dönüşüm programıyla da, tüketici mahkemelerinin ve istihdam edilen raportör sayısının da artırılmasını öngörülüyor. Gümrük ve Ticaret Bakanı Nurettin Canikli, başvuru sayısının çok olduğu yerlerde birden fazla hakem heyeti oluşturacaklarını açıkladı. Canikli, "Heyetlere üniversitelerin ilgili bölümlerinden mezun en az bir raportör kadrosu ihdas edilmesi öngörülüyor" dedi.

Hazal ATEŞ