İnternetten altın alışverişi arttı

Yılın üçüncü çeyreğinde internetten yapılan altın işlemlerinin adedi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 39.4, hacmi ise yüzde 55.6 arttı. Türkiye Bankalar Birliği'nin (TBB) internet ve mobil bankacılık istatistiklerinden derlenen bilgiye göre; geçen yılın Temmuz-Eylül döneminde 444 bin olan online altın işlemleri adedi, bu yılın aynı döneminde yüzde 39.4 artarak 619 bin oldu. Bu dönemde, internetten yapılan altın alım işlem adedi yüzde 40.2 artarak 282 bine, altın satış işlem adedi de yüzde 38.6 artarak 337 bine yükseldi.
İŞLEM HACMİ YÜKSELDİ
Geçen yılın üçüncü çeyreğinde 1 milyar 932 milyon lira olan online altın işlemlerinin hacmi ise bu yılın aynı döneminde yüzde 55.6 artarak 3 milyar 8 milyon liraya ulaştı. Temmuz-Eylül döneminde internetten yapılan altın alım işlem hacmi geçen yılın üçüncü çeyreğine göre yüzde 89.9 artarak 1 milyar 375 milyon liraya yükselirken, satış işlem hacmi de yüzde 35.1 artarak 1 milyar 633 milyon lira olarak gerçekleşti.
YÜZDE 300 ARTIŞ
Yılın üçüncü çeyreğinde mobil bankacılık kullanılarak yapılan altın işlemlerinin adedi 30 bin, hacmi ise 117 milyon lira oldu. Söz konusu dönemde telefondan yapılan altın alım işlem hacmi geçen yılın üçüncü çeyreğine göre yüzde 300 artarak 52 milyona, satış hacmi de 65 milyona ulaştı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.