'Türk Malı' modası

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 28 Ekim 2012 Güncelleme 28 Ekim 2012, 00:00
’Türk Malı’ modası

İÇİNDEKİLER

ARAP Baharı'nın ardından Türkiye'ye ilgisi artan Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerinden Türk gıda ürünlerine de yoğun talep var. Bu ülkelere ihracatını yüzde 30 artıran yerli üreticiler, Arap alıcıların ambalaj üzerinde özellikle 'Made in Turkey' logosu görmek istediğini söyledi. Arap Baharı'nın ardından ekonomisi hareketlenmeye başlayan Mısır, Tunus, Libya ve Yemen'den Türk gıda ürünlerine talep patlaması yaşanıyor. Özellikle çikolata, şekerleme ve unlu mamül ihracatının bir önceki yıla göre ortalama yüzde 30 arttığı belirtiliyor. Geçen yıl 2 milyar dolarlık ihracat gerçekleştiren Türkiye bu yıl rakamı 2.4 milyar dolara çıkartacak.

Özge YAVUZ