Avrupa
Otomotiv Üreticileri Derneği (ACEA) verilerine göre, geçen yıl mayıs ayında AB
ülkelerinde 1 milyon 245 bin 656 yeni araç trafiğe kaydolurken, bu rakam bu yılın aynı döneminde yüzde 9.3 gerileyerek 1 milyon 129 bin 508 adede düştü. Üretiminin yüzde 80'ini Avrupa
ülkelerine ihraç eden Türk otomotivciler, diğer üreticiler gibi bu düşüşten
çok olumsuz etkilenmiyor. Çünkü daha ucuz ve ekonomik araçlara olan talebin artması Türkiye'ye yarayacak gibi görünüyor.
FABRİKADA YER VAR
Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, Avrupa'dan bu yönde işaretler aldıklarını söyledi. Ekonomik kriz nedeniyle
otomobilde alt segment araç pazarının büyüdüğünü anlatan Kibar, "Avrupa'da
otomobil satışları düşüyor. Ancak, alt segment araç talebinde bir artış var. Özellikle Almanya, Hollanda, İtalya ve Polonya pazarlarından iyi haberler geliyor. Bu
ülkelerde talep artışı var" dedi. Yılda 80 bin adet üretilmesi planlanan i20 modeline olan talebin artması halinde, yeni yatırıma ihtiyaç duyulabileceğini belirten Kibar, şunları söyledi. "i20 ile 100 bin adetlik üretimi aşacağız.
Ancak vardiya sayısını artırarak, üretimi artırmak bir yere kadar. İzmit tesislerinin 125 bin adetlik üretim kapasitesi var. Avrupa'dan fazla talep gelirse, yeni yatırım gerekebilir. Zaten bir fabrikanın para
kazanabilmesi için 200 bin adetlik üretim şart. İzmit fabrikasının yanında 1 milyon metrekarelik bir alan var. Yani büyüme için yer sıkıntımız yok." Yenilenen Accent'in Türkiye'de üretilmeyeceğini, İzmit'te mevcut modelin üretimine devam edileceğini belirten Kibar, "Accent üretiminin ulaştığı nokta
çok iyi. Bu konuda akıllandık. Aynı hatayı bir daha yapmayacağız.
Taksi gibi iyi giden bir pazarı ihmal edemeyiz" şeklinde konuştu.