Facebook'un yeni özelliği nedir? Facebook 'Haber Akışı' özelliği nedir, nasıl kullanılır?

Facebook'un yeni sırrı oldukça merak ediliyor. Facebook 'Haber Akışı' özelliğinin ardındaki algoritmaları açıklayacak! Facebook açıklamasında yeni özelliğin bugün İngiltere'de bazı kullanıcılar için başladığını ve 2 Mayıs'ta herkese açık olacağını söyledi. Peki Facebook'un yeni sırrı nedir? Facebook 'Haber Akışı' özelliği nedir, nasıl kullanılır? İşte detaylar

Giriş Tarihi 03 Nisan 2019, 12:02 Güncelleme 03 Nisan 2019, 12:09
Facebook’un yeni özelliği nedir? Facebook ’Haber Akışı’ özelliği nedir, nasıl kullanılır?

İÇİNDEKİLER

Facebook çoğu kullanıcı tarafından merak edilen 'Haber Akışı' uygulamasının nasıl çalıştığını ardındaki algoritmanın özelliklerini açıklayacak. Facebook platformu 'Haber Akışı' uygulamasında algoritmaların kullanıcıya hangi paylaşımı neden gösterdiğini açıklayan yeni bir özellik getiriyor. Peki Facebook'un yeni sırrı nedir? Facebook 'Haber Akışı' özelliği nedir, nasıl kullanılır? İşte tüm detaylar

İLK DEFA BÖYLE BİR UYGULAMA YAPILACAK

Yeni "Bunu neden görüyorum?" butonu Facebook'un algoritmalarını etkileyen faaliyetlerin görülmesini sağlayacak. Böylece bir sosyal medya şirketi ilk defa uygulamanın işleyişine kullanıcıların erişimini sağlamış olacak. Facebook, Twitter, YouTube gibi platformlar nasıl çalıştıklarını açıklamadan kullanıcılara içerik önermekle eleştiriliyordu. Facebook açıklamasında yeni özelliğin bugün İngiltere'de bazı kullanıcılar için başladığını ve 2 Mayıs'ta herkese açık olacağını söyledi.

"BU REKLAMI NEDEN GÖRÜYORUM"

Buton Haber Akışı'nda her paylaşımın üst sağ köşesinde bulunacak. Özellikte "Fotoğraflı paylaşımlara diğer medya türlerinden daha çok yorum yaptınız" gibi açıklamalar yer alıyor. Facebook ayrıca "Bu reklamı neden görüyorum?" butonuyla da reklamlar konusunda daha fazla bilgi sağlanacağını söyledi.

PROFİLLERİN VERİ TABANINA UYUP UYMADIĞINI GÖSTERECEK

Platform kullanıcıların Facebook profillerinin reklam verenlerin veri tabanına uyup uymadığını da gösterecek. Daha önce internet üzerindeki faaliyetler örneğin nerede bulunduğunuz, sizi bazı reklamların hedefine koyuyor. Facebook blogunda "Bu iki güncelleme insanlara Facebook çapında daha fazla içerik ve kontrol sağlayan süregelen yatırımlarımızın bir parçası" dedi.

Facebook Nedir?

Facebook, günümüzde en çok tercih edilen sosyal paylaşım sitelerinden biridir. 4 Şubat 2004 tarihinde Mark Zuckerberg tarafından kurulmuştur. İlk önce Harvard Üniversitesi'nde eğitim gören öğrenciler için kurulmuş olan Facebook zaman içinde Boston çevresinde bulunan okullara ve kısa bir süre içinde de tüm coğrafyaya yayılmıştır.

11 Eylül 2006'da açılmış olan Facebook, 31 Ağustos 2013 tarihinde yapılmış istatistiklere göre dünyada en çok ziyaret edilen 2.site olarak belirlenmiştir. Siteyi en çok kullanan ve ziyaret eden ülkeler ise ABD, Mısır, Panama, Norveç, Türkiye ve Avustralya olarak değişim göstermektedir.

Facebook Nasıl Kullanılır?

Fotoğraflar: Bu uygulamayla kullanıcıların kendi arasında fotoğraflarını, arkadaşlarını ve kendilerini de etiketleyerek sunabilme imkânı bulunmaktadır. Yaşanan bazı gizlilik sorunları sebebiyle Facebook fotoğrafların görüntülenmesi üzerinde bazı sınırlamalar getirmiştir. 2007 Ağustos ayı itibariyle

Facebook'ta bulunan fotoğraf sayısı 31.31 milyar olarak belirlenmiştir. Kullanıcı sayısıyla birlikte değerlendirildiğinde kişi başı 31 fotoğraf gibi bir değer çıkmaktadır. Facebook üzerine yüklenen fotoğraflar herkes tarafından görülebilmektedir ancak gerekli ayarlamaların yapılmasıyla istenen kullanıcılar ya da hiçbir kullanıcı tarafından görüntülenmemesi gibi seçeneklerle de düzenlenebilmektedir.

Hediyeler: Şubat 2007 tarihinde Facebook'un gerçekleştirdiği bir uygulamadır. Bu uygulama ile kullanıcılar birbirlerine çeşitli küçük ikonlardan oluşmuş hediyeler gönderebilmektedir. Apple tasarımcısı Susan Kare tarafından tasarlanmakta olan bu ikonlardan oluşan hediyeleri kullanıcıların gizli ya da açıkça verme imkânı bulunmaktadır. İstenmesi durumunda kullanıcılar hediyelerini profillerinde de gösterebilmektedir. Kullanıcılar hesaplarının açılmasıyla birlikte ücretsiz bir hediye verme hakkına sahip olmaktadır. Bu aşamadan sonraki hediyeler için 1 dolar ücret alınmaktadır.

Dürtme (Poke): Bu uygulama ile bir kullanıcı diğer bir kullanıcıyı dürterek diyalog kurabilmektedir. Bu işlem bazen merhaba anlamına da gelse aynı işi yapmakta olan X Me ve Super Poke gibi bazı Facebook uygulamaları da vardır. Bu uygulamalarla dürtme işlemi değişik varyasyonlarla yapılabilmektedir.

Etkinlikler: Etkinlik uygulamasıyla kullanıcıların arkadaşlarıyla belirli buluşmalar oluşturması ve diğer kullanıcıların da bu etkinlere PSVP'leri bildirmelerine imkân vermiştir. Birçok doğum günü, düğün, imza günleri gibi organizasyonlar bu uygulama sayesinde oldukça rahat duyurulabilmektedir.

Video: Video uygulamasıyla Facebook kullanıcılarının birbirlerine YouTube ve buna benzer sitelerde bulunan videoları göndermeleri ve bununla birlikte özel mesajlarla birlikte video kameralarla görüntü kaydederek bunları mesaj olarak göndermeleri sağlanmaktadır.

Uygulamalar: 24 Mayıs 2007 tarihinden itibaren Facebook Platform adı verilen altyapı ile geliştiricilerin Facebook'la etkileşimli olarak uygulamalar yaratmasına imkân sağlanmıştır. Bu uygulamalar Facebook API ile birlikte kolaylıkla geliştirilebilmektedir. 11 Ekim 2007 tarihinden itibaren Facebook üzerinde 5500'den fazla uygulama bulunmaktadır.