Takvim

Bugünkü
Takvim
  • Sağlık
  • 17.09.2020 Gazete
ABONE OL

e elveda

Yedikleriniz vücudunuzu değil zihninizi ve psikolojinizi de etkiliyor. İşte, ve kaygıyla başa çıkmak için yemeniz ve uzak durmanız gereken bazı yiyecekler…

Strese elveda

Stresle başa çıkmak için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biri beyin kimyanızı düzene koyacak yiyecekler. Somon, , , , chia tohumu gibi omega-3 yağ asitleri içeren yiyecekler geliyor. Çünkü beyninizin düzgün çalışmak için yağa ihtiyacı var.

Bağırsak beyin ilişkisi son dönemin üzerine en çok konuşulan konularından. Bağırsaklardaki bakteriler serotonin ve dopamin gibi mutlu hissetmenizi sağlayan nörotransmitterlerin üretimi için önemli bir rol oynuyor. Yoğurt, kefir gibi probiyotikleri beslenmenizden eksik etmeyin.

Sabah kahve içmeden uyanamıyor olabilirsiniz ama kahve ve benzeri kafeinli içerikler ve kaygı hissinizi artırıyor. Çünkü kafein sinir sistemi için bir uyarıcı etkisi yaparak kalp atış hızınızı, kan basıncınızı ve vücut ısınızı yükseltiyor. O nedenle kahveyi azaltın.

BOL BOL SU İÇİN
Günde en az 2 litre su için. Bu sakinleşmek için önemli bir adım. Connecticut Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmaya göre, biraz susuz kalmak bile ruh haliniz üzerinde olumsuz etki yapıyor. Bu araştırmaya göre, su içmek için susamayı beklememelisiniz.