Takvim
09.02.2010
09 Şubat 2010 - Salı
Şehir seçiniz 
-
ANASAYFA GÜNCEL 24 SAAT EKONOMİ SPOR POLİS/ADLİYE YAŞAM MAGAZİN SAKLAMBAÇ TELEVİZYON AKTÜEL ASTROLOJİ
SON DAKİKA
USD 1,574 
EUR 2,199 
GBP 2,581
   
FDA devreye girdi
Giriş : 23.06.2009 Güncelleme : 22.06.2009 22:53:56
ABD Gıda ve İlaç Kurulu FDA'nın birçok çalışanının maaşını ilaç şirketleri ödüyor. İşte bu nedenle birçok kolesterol ilacı, 'Çok özel' olarak lanse edildi
ABD'de ilaçların piyasadan çekilip çekilmeyeceğine, ilaçların güvenilirliğine ve etkinliğine, bir kamu kuruluşu olan, Gıda ve İlaçKurulu FDA karar vermekte. İlaç şirketleri de bunun bilincinde olarak kolesterol haplarının daha güçlü pazarlanması için FDA ile yakınlık kurdu. 1990'larda ABD'de kullanıcı ödemeli yeni bir sistem uygulamaya kondu. Bu, FDA'nınilaçincelemeişindemasraflarınyarıdanfazlasını doğrudanilaç sanayinin karşılaması anlamına geliyordu.Bir ilacınpiyasadançekilmesi talebini kendimaaşlarının ve iş arkadaşlarının maaşlarınınbir kısmının yok olması anlamını taşıyordu. Prof. Dr. Enig ve Prof. Dr. Pritikin, bu sayede ilaç şirketleri kolesterolün çok tehlikeli olduğu mesajını yaydığını ve sonra da FDA'nın ilaçları onaylamasını sağladığını söylüyor. İstatistik hileleri de kolesterol ilaçların satışını artırması için kullanıldı.

Yüzde 33 azalttığı söylenir
Kolesterol, yüksek tansiyon gibi hastalıklarla ilgili istatistikler hileleri hazırlandı. Örneğin; kolesterol ilacı reklamında, bir ilacın kalp krizi riskini yüzde 33 azalttığı söylenir. Ancak bu ilacı, 5 yıl boyunca her gün içtiğiniz takdirde kalp krizi geçirme riskinizin yüzde 3'ten ancak yüzde 2'ye düşeceği asla söylenmez.

Tereyağ kolesterolü yükseltmez
Alberta Üniversitesi profesörü Spencer Proctor ve asistanı Flora Wang tarafından yapılan araştırmada, 16 hafta boyunca deney farelerine tereyağı ve inek etinde bolca bulunan vaksenik asit bakımından zenginleştirilmiş diyet uygulandı. Vaksenik asidin vücutta kolesterol başta olmak üzere birçok rahatsızlığa sebep olan şilomikronların oluşmasını yavaşlattığı gözlemlenirken, deney sonunda kötü kolesterol olarak bilinen LDL başta olmak üzere, toplam kolesterol ve trigliseritte düşüş görüldü. Flora Wang, "Tereyağı, sığır eti ve türevlerinde vaksenik asid oranı en az yüzde 70'tir. Araştırmanın bizi en çok sevindiren sonuçlarından biri, metabolizmada birçok hasara sebep olan şilomikronların oluşmasının bu yolla yavaşlatılabileceği olmuştur. Bugüne kadar zararlı etkilerinden korktuğumuz doğal yağlar, aslında sağlığımız için son derece faydalı. Tereyağı ve sığır etinin kalp krizi riskini düşürmesi, şeker hastalığı ve obezite tedavisine yardımcı olması ve kolestrole iyi gelmesi, artık bir realite" dedi.


habere yorum YAZ!
  • kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.



Sigara doğmamış bebeği tehdit ediyor
Sigara dumanına en çok çocukların maruz kaldığını belirten uzmanlar, ''İlköğretim çağındaki çocukların yüzde 75'i...
 .......................................................................
Beyazlayan saçlar kanserden koruyor
Saçlarım beyazlıyor diye üzülmeyin çünkü o sizi büyük bir dertten koruyor. Harvard Medical School uzmanları tarafından...
 .......................................................................
İran’da iç savaş çıkmaz
Takvim’e konuşan İran uzmanları, bu ülkedeki istikrarın kolay kolay bozulmayacağını söyledi
 .......................................................................
100 kişiden 3'ünün bacakları huzursuz
Türkiye'de her 100 kişiden 3'ünde huzursuz bacak sendromu görülüyor. Hastalığın nedeninin kesin olarak bulunmadığını...
 .......................................................................
Fazla kilolar hastalığa davetiye çıkarıyor
'Kilonuz genel sağlığınızı ve formunuzu etkileyen en önemli faktördür' diyen uzmanlar, önemli uyarılarda bulundu....
 .......................................................................
Diş çürümelerine karşı yeşil çay için
Çağımızın her derde deva bitkisi yeşil çayın yeni bir özelliği daha keşfedildi. Yeşil çay, diş çürümesini de engelliyor....
 .......................................................................
Afrika sıcaklarına karşı su için
Hava sıcaklığı mevsim normallerini buldu. Uzmanlar, giderek artan sıcaklıklara karşı herkesi uyardı: 'Vücudunuzu...
 .......................................................................
TÜBİTAK 'bilim hazinesi' dağıtacak
TÜBİTAK'ın popüler bilim dergisi ''Bilim ve Teknik'', gelecek ayki 500. sayısıyla birlikte 42 yıllık dev arşivini...
 .......................................................................
Burası Kırgızistan değil Van
Afganistan'ın Pamir Yaylası'ndan göç eden Kırgız Türkleri, 1982'de Van'ın Erciş İlçesi'ne yerleştirildi. Kırgızlar...
 .......................................................................
'İş'te kadınların ömrü uzuyor
OECD'ye üye bir çok ülkede son yıllarda kadınların çalışma hayatında kalma süresinde artış yaşandı. Türkiye'de...
 .......................................................................
'Evine dön' diyen polise ceza
Eşinden dayak yiyip karakola sığınan kadına "Evine dön bacım" diyen polise ağır cezalar geliyor...
 .......................................................................
Dağa çarpan UFO mu?
Avustralya'da bir dağa tanımlanamayan uçan bir cismin yanarak düştüğü açıklaması akla UFO'ları getirdi. Queensland...
 .......................................................................
Plajda sevişmenin cezası 3 bin 900 lira
İspanya' nın ünlü tatil yerlerinden Costa Brava'da plajlarda sevişmek yasaklandı. Belediyenin aldığı karara göre...
Kuzey Kore'ye füzesavar
ABD'nin bir diğer sıkıntı yaşadığı ülke ise Kuzey Kore ABD, Kuzey Kore'nin nükleer saldırı yapma ihtimalini ciddiye...
   ABD ve İngiltere'ye kafa tuttu    Dünyanın gözü İran'da
   Antalya'da mini Eurovision!    Beklenen albüm!
   Almanya Nuray'ı konuşuyor    Çay turları başlıyor!
   Aile boyu sağlık    Mikroplara karşı durun!
   İlk tasarım kütüphanesi    Dondurmayı sokaktan almayın!
   Yaz sıcaklarında kalbi koruyun    Kanser tedavisine destek siyah üzüm
   Zayıflar obezden bile az yaşıyor    Yine rekora koşuyor
   Assolistler dövüş kulübü    Bu da ABD'li Şerafettin
   İran'ı karıştıracak iddia    Uçak havada parçalandı
   New York'ta Türk ateşi    Bebeğinizin ateşini tulumla öğrenin
   Sperm bankası haram!    Cep telefonu hırsızlarına kötü haber!
   AB'yi ona sor    Topuk dikenine 4 günlük tedavi
   Çocuğu oyuncakla susturmayın!    Putin Mustafa
   Hamileler zorunlu olmadıkça kullanmasın    E vitaminli fındık yağı Alzheimer'ı önlüyor
   Çocukların beslenmesine dikkat    'Kara ölüm' çok yakınımızda!
   Fıstık savaşını Antep kazandı    Cebinizle sohbet etmeyin!
   Zenginler yoksullardan daha iyi uyuyor    Mutfak musluğu sifondan daha pis
   Ağır spordan kaçının sebze-meyve tüketin    Önce samba sonra sema
Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Arşiv | Televizyon | Saklambaç | Astroloji | Polis Adliye | Yaşam
Soru-Cevap | Kadın&Sağlık | Kültür&Sanat | Emlak&Oto | Teknoloji | Tatil&Turizm | Foto Galeri | E-Gazete
Mobil Takvim | Reklam | Künye | Gizlilik Bildirimi | Bize Ulaşın | Anasayfa
Takvim Servisi
Copyright © 2003-2010 Tüm hakları saklıdır. TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.
Takvim