Rusya'nın yüzde 1.3, Almanya'nın 0.5, ABD'nin 1.9 ve Avrupa Birliği'nin 0.2 oranında büyüdüğü bir dönemde Türkiye yüzde 4 büyümeyi başardı. Türkiye son 10 yılda kişi başı milli geliri en hızlı artan ülkeler arasında yer alıyor.
2013 yılında 820 milyar dolarlık ekonomik büyüklüğe ulaşan Türkiye'nin 2016 yılında hedefi 1 trilyon dolarlık ekonomik büyüklüğe ulaşmak.
Türkiye'nin bugünlere ulaşması hiçte kolay olmadı.
Öncelikle yatırım ikliminin iyileştirilmesi için gerekli koşullar hazırlandı. 2001 krizinden sonra çift haneli enflasyon ve faiz ortamı yerini yatırım yapılabilir seviyeye bıraktı. En büyük sorunumuz olan kamu finansman açığı kontrol altına alınarak mali disiplin sağlandı. Böylece kamunun faiz yükü azaltıldı.Türkiye'nin AB tanımlı borç oranı, 2013 yılında, Maastricht kriteri olan % 60'ın oldukça altında, % 36.3 düzeyinde gerçekleşmiştir. Türkiye, 25 AB ülkesinden daha iyi performans göstermiştir.
130 ÜLKEDEN BÜYÜK
Türkiye'nin gerçekleştirmeyi planladığı 21 mega proje var. Projelerinin 138 milyar dolarlık mali büyüklüğü 130 ülkenin milli gelirinin üzerinde. Bu ülkeler arasında milli geliri 127 milyar dolar olan Macaristan, 82 milyar dolar olan Libya, 57 milyar dolar olan Lüksemburg, 51 milyar dolar olan Bulgaristan da var. Aralarında Kanal İstanbul, Marmaray, Akkuyu ve Sinop Nükleer santralleri, İstanbul'a 3. havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü (3. Köprü), İstanbul-İzmir Otoyolu'nun da yer aldığı projeler ard arda hayata geçirilmeye başlandı. Bu projeler iki yönüyle önem taşımaktadır. Türkiye bölgedeki en önemli ticari merkezlerin bağlantı noktasında olmasına rağmen ulaşım altyapısındaki yetersizlikler nedeniyle bugüne kadar ticari faaliyetlerdeki rekabet gücünü kullanamadı. Yapılan yatırımlar intermodal taşımacılığın gelişmesinde büyük katkı sağlayacak. Intermodal taşımacılık, taşıma şekilleri değiştirilirken yük üzerinde herhangi bir işlem yapmadan birden fazla noktaya yükün birden fazla taşıma modeliyle taşınması yöntemidir.
Intermodal taşımacılık kapsamında, ürünlerin treylerden çıkarılmasına gerek olmadan doğrudan bir taşıma modelinden diğerine geçmesini sağlayan özel treylerler kullanılmaktadır. Hava, deniz ve otoyol yatırımları ile bu entegrasyonun tamamlanması sağlanacak. İkinci olarak ülkemiz her yıl ortalama 60 milyar dolarlık enerji ithalatı yapıyor. Ülkemizin enerjiye olan dışa bağımlılığı azaldıkça sanayinin rekabet gücü daha artacaktır.