Bugünkü
Takvim
  • 23 Ekim 2010, Cumartesi

Bu gıdalar size özel!

Kolesterol riski olanların korkmadan tüketeceği besinler
Kolesterolü olan kimse kendi beslenme biçimini de değiştirmelidir. Aşağıdaki tablodan çok az yağ, şeker, tuz içeren besinleri tercih ediniz.

TERCİH EDİLEN

Başlıca gıdalar
1. DERECEDE ALINMASI GEREKEN

Az yağlı ekmek (yulaflı).
Yulaf ezmesi.
Pirinç vb.
Pişmiş patates, fasulye, mercimek, bezelye. Çok az yağ, şeker, tuz içeren

Sebze ve meyveler
Konserve sebzeler (fasulye, bezelye).
Konserve, donmuş, kuru, sulu, taze meyve.

Et ve çeşitli alternatifler
İnce kıyılmış et.
Balığın beyaz eti.
Midye, deniz ürünleri.
Fındık, ceviz.
Yumurta akı.

Fazladan kalsiyum için gerekli besinler

Düşük Yağlı peynir.
Soya.
Düşük kalorili yoğurt.

Bileşik gıdalar
Az yağlı kızartma, diğer besinler.
Az yağlı ve az şekerli turta.

Yağlar
Az miktarda; bir diğer sütuna bakınız.

İçecekler
Su, maden suyu, kreması alınmış süt.

Kek ve bisküviler
Çubuk tipi bisküviler.

Lezzet verici maddeler
Bitki özlü ek maddeler, limon suyu, sirke, sarımsak, domates püresi, yapay tatlandırıcılar.






Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.
  • ve ya