Suudi Arabistan'ın boykot çağrıları işe yaramadı: Türkiye'den ithalat arttı

Suudi Arabistan'da Türkiye'ye karşı boykot çağrıları ticaret rakamlarına yansımadı. Reuters'in haberine göre Suudi Arabistan'ın Türkiye'den ithalatı Ağustos ayında önceki aya göre artış gösterdi. Suudi İstatistik Genel Müdürlüğü'ne göre, Türkiye'den yapılan ithalatın değeri Temmuz ayındaki 693,4 milyondan Ağustos ayında 833,6 milyon riyale (222,28 milyon dolar) yükseldi.

Suudi Arabistan, Türkiye'nin Libya'da ve Doğu Akdeniz'de aktif bir şekilde varlık göstermesinin ardından Türk mallarına yönelik boykot çağrıları yapıyordu.

TİCARETTE RAKAMLAR TERSİNİ GÖSTERDİ

Riyad yönetimi tarafından bu boykot çağrıları halkta tam olarak karşılık bulmadı.

Öyle ki, Türkiye'den ithalat son aylarda yükselişe geçmiş durumda.

İngiliz haber ajansı Reuters'ın haberine göre; Suudi Genel İstatistik Dairesi, Türkiye'den ithalatın temmuz ayındaki 693.4 milyon riyal düzeyinden ağustos ayında 833.6 milyon riyale (222.28 milyon ABD Doları) çıktığını açıkladı.

SUUDİ ARABİSTAN AYLARDIR BOYKOT ÇAĞRISI YAPIYOR

Son dönemde hız kazanan boykot çağrıları bilindiği üzere Türkiye'nin Libya'da Hafter'in karşısında yer almasıyla başlamıştı.

Türkiye'nin Hafter'i saf dışı bırakması üzerine bölgedeki planları bozulan Riyad yönetimi, her alanda Türkiye'ye karşı pozisyon almıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.